Så här tänker jag nu

Jag är väldigt glad (eller nåt) över att inte behöva vara på jobbet idag. Stämningen är nog inte direkt på topp då det är en del som fått lämna pga övertalighet. Jag är också glad (eller nåt) över att jag inte jobbat på 1,5 år i och med föräldraledighet. Man har ju fått lite distans till jobbet och därför känns det nog inte lika tungt för mig som det gör för de som hade en vanligt arbetsvecka förra veckan. 

Inatt hade jag svårt att sova. Ordet arbetslös attackerade mig. Det är inget vackert ord. Det är ju nästan så man skäms över att säga det; - Jag är arbetslös. Hoppas den perioden blir kort. 

Idag har jag fått info om Trygghetsrådet. De ska agera stöd och rådgivning när jag söker jobb. Jag har även pratat med företaget som har hand om våra löner, pratat med min chef, kollat upp lite referenser och kollat lite annonser. Det är lika bra att börja fixa lite på en gång. 

Men över lag känner jag mig rätt ok. Jag hoppas på att få sova lite bara. 

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0