Då var det min tur

Imorse fick jag ett samtal från min chef. Ett samtal som jag nog väntat 10 år på. Blev inkallad till kontoret för att få reda på att jag blivit uppsagd. Uppsagd! Uppsagd herregud!!!! JAG?!?!?! Aaaa, så var det. Förstod redan när chefen ringde vad det handlade om. Men ändå blev jag så chockad när jag såg avtalet ligga där framför mig. Jag skrev på efter att ha fått info om "paketet" jag kommer få. Ska läsa igenom allt noga ikväll eller imorgon. Det gick inte att göra det när jag var på plats på kontoret. Allt kändes så tomt. Jag hade knappt några frågor. Vi satt mest tysta i det lilla rummet. Jag grät en skvätt. Å sen bestämde jag mig för att gå bort till mina kollegor. 

Jag dök upp helt oanmäld till min avdelning med en hög papper i handen och mina kollegor förstod på en gång varför jag var där. Jag tror att det bara är jag som blev drabbad på min avdelning. LAS. Sist in först ut. 14 år är ingenting på Telia. Det var lite sorgligt att träffa mina kollegor. Kommer sakna de en massa. Men det kändes bra att träffa de och prata av sig lite. 

Jag har nu bestämt att se detta som en ny utmaning i livet. En spark i baken. Efter 14 år är det dags att vidga sina vyer. Det löser sig. Eller hur? Önska mig lycka till! 

Kommentarer
Postat av: Petra

Oj, va tråkigt! Men som du sa, se det som en utmaning att göra nåt nytt. Det kommer du att klara galant!! *lyckospark i baken*

2014-05-07 @ 17:39:42
Postat av: Johanna

Det är ju aldrig kul att bli uppsagd, men jag tror också detta kommer resultera i något ypperligt bra för dig i slutändan :)
Och arbetslös blir du ju inte på ett bra tag, först arbetsbefriad ett år, och innan den perioden är över kommer du ha ett superbra jobb!

2014-05-08 @ 11:48:04
Postat av: Katarina

Det är så himla trist Anna! Tror inte Telia förstår riktigt vilken bra person dom säger upp. Säger grattis till din nästa arbetsgivare och jag önskar dig lycka till, är helt övertygad om att du kommer få ett bra jobb snart. Kram

2014-05-13 @ 10:26:21
Postat av: Mormor och Morfar

Hur tokigt det än kan verka ordnar det sig alltid. På något vis har allt en mening och det kan bli ngt positivt. Efter 14 år kan det bli slentrian och inte samma tåga. Ngt nytt kan sporra och säkert mer i plånboken. Skönt att du har gott om tid och inte behöver känna oro i dagsläget. Kram och lycka till från oss!

2014-05-16 @ 16:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0