Barn- och mansfritt

I onsdags åkte Mange till Dubai på killresa (gubbresa). Så jag och barnen vart solo i några dagar. Å i fredags vart jag solo då mina föräldrar hämtade upp barnen på eftermiddagen. En hel helg på egen hand. Det var inte igår. Jag har haft det så härligt! I fredags shoppade jag en klänning på Myrorna. 


Sen tog jag och syrran ett glas vin på Texas long horn i väntan på vår hämtmat. Sen blev det godis och filmkväll hos syrran. Vi kollade på "En familj" med Meryl Streep och Julia Roberts. Vilken galen film. Jag vet inte om den var bra eller dålig. Den var nog både och. 

Igår, lördag, sov jag till tio. Vattnade de stackars pelargonerna på balkongen som ingen brytt sig om på sistone. Sen fyllde jag på mig själv med rejält med vatten och gav mig ut på en löprunda. 8km bidde det. Snart blir det nog dags att testa milen. Skulle gärna göra det ihop med Mange. Han är ju min coach. 

När jag kom hem hade jag lite svårt att le pga utmattning 😊 Men efter lite frukost framför tv:n och en dusch kändes det bra igen. 


Gav mig sen iväg till marabouparken för att lapa lite sol. Så himla skönt att bara ligga där och inte göra ett jota. Jag drog med mig syrran dit. Jag hade först bestämt mig för en sällskapsfri helg men det ändrades fort 😊 Mysigt att få umgås med bara syster.

När vi hade chillar ett par timmar stack vi till Kista galleria för intensiv shopping i 5 timmar. Tur att de har öppet till kl 21. Jag var i mitt essä och shoppade gärnet. 



När jag kom hem åkte Spotify på och jag pysslade lite här hemma. Tackade även JA till dagisplatserna som barnen blivit erbjudna. En sån lättnad. De får börja där vi önskat. 

Idag har jag ägnat mig åt städning, musik, solning på balkongen. Ska snart göra mig iordning för att fixa pass hos polisen samt shoppa mat. Kl 16 blir det full rulle i huset igen. 😍


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken härlig helg du fick och vilka snälla morföräldrar barnen har, men jag vet att de tycker om att ha barnen. Vi passar inga barnbarn längre,dom har ju så att säga, blivit stora!Däremot blir det mkt golf med kraftig sänkning. Kram

2014-05-21 @ 13:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0