Tänker på alla hemlösa...

Nu är kylan här vilket får mig att tänka mycket på de som är hemlösa här i vår stad. Jag tycker det är så sorgligt och tragiskt. Nu väntar minst ett halvår med kalla och extremt kalla dagar/nätter. Det går ju knappt att föreställa sig hur hemskt det måste vara...

Idag var jag inne i stan på trevligheter. På väg hem korsade jag Drottninggatan. Lunchrush och mycket folk. Mitt i vimlet får jag syn på en späd liten gubbe som sitter på asfalten och äter en grillad korv med bröd. Han är lättklädd och sitter och huttrar. Jag tycker så synd om mannen. Jag går fram till honom och räcker över mina vantar. Han kan inte svenska men tackar på engelska och jag går raskt därifrån. Jag vet inte varför jag har så bråttom men jag känner mig alltid lite obekväm när jag försöker hjälpa en hemlös. Som att jag inte vill att hen ska skämmas för att de tar emot pengar, eller i detta fall vantar, från främlingar. Hur som helst... Denna lilla gubbe har jag tänkt på mycket under dagen. Imorgon har jag nog glömt honom. Men just nu tänker jag att han nog inte kommer överleva vintern här...

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja du Anna.....Jag tror att du och jag har samma tänk när det gäller hemlösa. Pappa provade just nu en oanvänd vinterjacka i storlek XL som vi ville skänka till behövande........Kram

2013-09-28 @ 15:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0