Aj då, jag har ätit lök

Igår var vi på kalas på söder hos mormor och morfar. En trevlig liten tillställning med glada människor och en liten hund. Det serverades smörgåstårta. Jag förstod att den innehöll lök. Å jag har ju egentligen lökförbud. Eftersom Majas mage är lite känslig. Men jag åt en liten bit ändå, det var ju så gott. Men sen fick jag dåligt samvete för Majas skull. Så idag får hon äta ersättning för hela slanten. Inatt har hon dock ammat. Å nu ligger hon här och är lite orolig.

Asså jag saknar verkligen att få äta lök. Snacka om smakförhöjare. När jag slutar amma ska jag nog boka bord på "Bröderna Olsson" och frossa i vitlök.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken otur med löken. Kan ha funnits i tornfiskröran emellan lagren. Kanske va de vinet du drack. Mot slutet somnade hon Bums! Fastän vin får man väl inte ont i magen av?

2013-03-06 @ 10:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0