Fullmåne

Det är fullmåne och mitt i natten. Har alltid hävdat att barnen reagerar lite extra dessa nätter. Nu är även Mange "drabbad".

För en liten stund sen grymtade Maja till. Vi försöker alltid natta om henne i spjälsängen med napp och snutte. En gång per natt vill hon gärna äta men då "säger hon till". Det är över lag alltid jag som tar nätterna. Men vid detta grymtande så agerade Mange. Han plockade upp Maja och la henne mellan oss.
- Vad gör du, sa jag
- Mummel mummel
- Va, vad gör du??
- Mummel mummel...
Maja börjar sprattla som en fisk.
- Jag tänkte att hon ville mysa med oss..., säger Mange.
Maja sprattlar ännu mer. Å Mange vaknar.
- Nää, jag vet faktiskt inte vad jag gör. Jag sov nog när jag hämtade henne säger han.
- Lägg tillbaka henne så får hon en flaska. (Jag blir nervös för att hon ska göra morgon)
Jag ger flaskan till Mange som fortfarande verkar sova för han sätter sig på min vattenflaska å jag är rädd för att mina glasögon ska knäckas.
- Vad göööör du?? Du vet att jag har grejer som ligger där.
- Men... Jag sover ju!!!
Å nu sover han på rätt sätt på sin kudde. Hoppas han håller sig där resten av natten. Jag vill inte veta av mer spring ;)
Nu ska jag oxå sova. God natt!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tänker alltid på dig när jag ser fullmånen :)

2013-08-26 @ 17:47:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0