Madicken

 
Kalle kollar som så många andra barn på Madicken. Denna mysiga serie som fått min son att utropa "snorunge" i tid och otid. 
 
i tisdags började Kalle "leta" efter Madicken här hemma. Hon hade ramlat och behövde träffa doktorn. Hon hade ramlat på utflykten och gjort illa benet. Men hur mycket än Kalle och farmor Cajsa letade efter Madicken så hittade de henne aldrig. Kalles lek 'Hitta Madicken' har pågått sen dess. Jag tröttnade ganska fort att leta på våra 72 kvm. Så idag bestämde jag mig för att vi skulle hitta henne. Så hon kunde få vård. Å här har ni vår alldeles egna Madick. Kalle gav henne vatten och några kylskåpsmagneter som plåster på såren. (Hon skulle även behöva en dusch.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0