Sköna Söndag

Efter en fredag som innehöll kväll- och nattbesök på akuten och en lördag som innefattade en del flyttbestyr så fick vi tillslut en familjedag som jag så länge sett fram emot.
 
Vi tog (en alldeles för lång) sovmorgon till kl. 9. När vi var klara med morgonrutinerna så tog vi T-banan till stan och gick på "Rum för barn" på Kulturhuset. Efter en stund lämnade jag grabbarna där för jag hade bokat en tid för 30 minuters lugn och avkoppling på Centralbadet. Det blev en ansiktsbehandling med ansiktsmassage, sköna krämer och masker. Efter det mötte jag upp grabbarna igen. Kalle hade precis somnat i vagnen så min första tanke va "nu ska vi shoppa". Men Mange kom med ett bättre förslag så det blev vuxenlunch på Royal Viking istället. Det var lugnt och skönt i hotellbaren och maten var supergod och sällskapet var trevligt :) Det var så väldigt avkopplande att bara sitta där. Avkoppling är inget jag brukar vara bra på. Det ska alltid hända nåt tills kroppen säger ifrån. Det behövde den inte göra idag.
 
Vi hann med lite butiker också men inga större inköp blev det.
 
När vi kom fikade vi lite och Kalle hjälpte mig att skriva en inköpslista. Kylen ekade! Listan var lite svårtolkad men det enda jag missade köpa var bitsocker och salt.
 
Den sköna sovmorgonen innebar så klart att Kalle var pigg på kvällen. Så vi avslutade med lite Alfons Åberg på Paddan.
 
Mange bjuder på en avkopplande bild från när han tog det lite lugnt på Kulturhuset :)
 

Kommentarer
Postat av: Anna Frans

Ang. akutbesöket så var det Manges tur denna gång. En liten check up av skallen. Skallen var OK men diagnos migrän. Hellre migrän än stroke eller nåt annat otrevligt så vi tackar personalen på Karolinska för de orden.

2012-10-01 @ 10:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0