Ledig fredag

Jag antar att man kan anta att barnet är rätt så nöjd med sin dag när han ber om att få gå och lägga sig så fort vi klev innanför dörren.

Idag har jag och Kalle varit lediga. Dagis hade planeringsdag och stängt.

Vid tio-tiden mötte vi upp Lotten, Ellen och lilla Agnes (aka Mini-Marcus). Vi traskade iväg till kyrkans öppna förskola. Det var första gången vi var där. På fredagar hade de lite extra aktiviteter för äldre barn. Väldigt passande eftersom Kalle kommer vara ledig på fredagar när vi blir fyra i familjen.

Efter 'öppna' vankades det lunch. Sen somnade de stora barnen helt enligt vår plan och sov gott och ganska länge. FIKA-time för mammorna och Agnes.

Sen blev det disco i Kalles säng innan vi skildes åt för dagen. För mig och Kalle var det dags för ett besök till Ikea med Jessica. Kalle fick en sockerchock av glasspinnen och vände nästan upp och ner på hela butiken. Man kan nog räkna detta besök som årets utmaning. Men vi överlevde allihop och fick med allt från våra shoppinglistor.

Nu halvsitter jag, helt utslagen i soffan. Det blir tidig sänggång idag. Iallafall för mig. Mange är på Tele2-fest och svänger sina lurviga. Hoppas att alkoholen flödar så där lagom för imorgon är det full rulle igen på schemat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0