Sova

Jag har en liten önskan. Eller jag har två önskningar. Den ena är så klart att barnet ska komma nu. Den andra önskan är att få sova gott en natt. Jag är trött trött trött. När kvällen kommer så går jag och lägger mig. Men tydligen bara för att sova nån timme. Sen vaknar jag och kan inte somna om på väldigt länge. Jag sitter i vardagsrummet, jag lägger mig i Kalles säng, jag går tillbaka till stora sängen. Jag buffar upp med täcken och kuddar. Jag blir kissnödig, jag blir törstig. Jag blir GALEN!
 
Igår var jag på MVC och frågade vad meningen med detta är. För det är ju så för de flesta gravida att man inte kan sova. Är det så man laddar inför en förlossning. Tror inte det va!! Barnmorskan sa att det troligvis är nåt biologiskt. Att vi bara sover korta stunder för det är så det sen kommer bli när bebisen är nyfödd. Att vi anpassar oss efter att inte sova för länge och för djupt för att vi ska höra barnet och gå upp och amma flera ggr per natt. Men både jag och barnmorskan var överens om att det var en onödig anpassning.
 
Skönt är det iallafall att jag är sjukskriven nu. Då kan man ju sova lite då och då hela dagarna.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Teorin stämmer nog...
Under båda mina tidigare graviditeter har jag sovit ostört nätterna igenom, bortsett från toabesök såklart. Båda mina barn har sen visat sig sova hela nätterna sen de föddes, så jag behövde väl inte träna mig på att vara vaken?!
Stackars dig i alla fall, jag hade fått frispel natt två ungefär...
Kram och hoppas det blir bättre!

2012-11-20 @ 19:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0