Russin Russin

Förra veckan var jag rätt slut i flera dagar i sträck. Ställde in det mesta jag hade planerat. Det var inte överdrivet mycket aktiviteter men det var väldigt tråkigt att inte kunna/orka delta på nåt. Men så kom torsdagen och jag kände mig piggare än på länge.
 
Jag får kanske vara "tacksam" att Kalle valde just denna dag till att upptäcka sin näsborre. För vi hann inte mer än att komma innanför dörren efter dagis så hade han tryckt upp ett russin i näsborren. Jag såg hur det var halvt inne i borren och sen tog han ett djupt andetag å så var russinet borta, inne i näsborren.
 
Ringde till vårdguiden som skrev en remiss till "öron, näsa, hals". Sen var det bara att åka till Karolinska och vänta, å vänta, å vänta. I över 4 timmar satt vi i väntrummet. Nästa gång vi åker till akuten får vi ta med oss middag. Risifrutti och kexchoklad känns inte som den ultimata måltiden. Men tillslut så fick vi komma in till läkaren. Han bad t.o.m om ursäkt för att vi fick vänta så länge. Det hade varit en konstig dag, sa han. Kalle hade somnat i sin vagn så det var en trött kille vi lyfte upp som blev väldigt chockerad och rädd när läkaren började rota i hans näsa. Det tog inte lång tid att få ut russinet som hade svällt till en vindruva.
 
Jag hoppas att Kalle kommer ihåg vad som händer om man stoppar upp saker i näsan så att han inte gör om det. Han verkar ha tagit lite avstånd till russin för tillfället. Å vill han ha russin så får han endast äta dem under bevakning :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0