Min servis

När jag var yngre (betydligt mycket yngre) så började jag spara på en servis som jag tyckte var fin.
I slutet på tonårstiden kände jag nog att den servisen inte riktigt var min stil. Så då upphörde samlandet och servisen fick ta plats i källarförrådet.
 
Härom veckan var jag och Mange nere i källarförrådet och rensade lite. Jag hittade min gamla servis och tog med den upp till lägenheten. Här ska säljas, tänkte jag.
 
Så jag packade upp alla små koppar och fat och knäppte ett par bilder. Men sen kände jag att NEJ, denna samling vill jag inte göra mig av med. Denna servis vill jag nog snarare packa upp och ha i köksskåpet. Sen kan man bjuda in till kafferep med 7 sorters kakor. Synd bara att jag inte har så många assietter. Jag kanske får köpa på mig några fler ;)
 
Nu kommer det inte bli så att servisen ställs in i skåpen riktigt än. Platsbrist helt enkelt. Men sen när vi har ett STORT boende då ska min lilla samling få sig en fin plats.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Helt klart kafferep-servis :)
Min mormor sa alltid "kaffet smakar så gott i dessa koppar" om hennes finservis :)

2012-11-14 @ 21:04:16
Postat av: Knappan

Söta ju! :)

2012-11-14 @ 21:32:05
Postat av: Mormor

Så klok du är som sparar den. Trevligt att servera ur dessa koppar efter en god middag.

2012-11-18 @ 10:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0