En hyllning till nappen!

För några veckor sen när jag hämtade på dagis så var det en 2-barnsmamma där som sa nåt som jag fortfarande går runt och stör mig på.

Varje dag när jag hämtar Kalle så ber han om att få nappen. Han får den alltid. Dels har han varit utan nappen hela dagen och dels för att jag ska få en sån smidig hemgång som möjligt. Kalle hatar nämligen att klä på sig ytterkläder och då är nappen till stor hjälp.

Denna mamma som då satt i kapprummet och pratade med en i personalen uppmärksammade att Kalle fick nappen när han bad om den. På en gång var hon tvungen att kommentera detta genom att berätta hur "bra" hennes son var på att bara ha nappen när han skulle sova. Men att hon hade låtit sitt första barn få nappen hur mycket han ville. Men så gör man ju med sitt första barn, menade hon. Så det kändes lite som att jag fick två kängor på en gång. Jag sa inte så mycket till "mitt försvar". För jag tycker inte att det är så mycket att diskutera. Jag ser inte prestigen i om ett barn bara har napp på natten. Jag älskar nappen! Den gör ju ibland underverk. Den har räddat mig och Kalle en massa gånger. Den ger Kalle trygghet och tar ibland ner honom på jorden om han klättrat på väggarna för länge. Nappen är som en mini-nanny. Precis vad jag behöver nu när jag inte har energi att leka och lattja så mycket som jag önskat. Så du underbara napp, du får gärna stanna ett bra tag till!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja men vad trevligt att det funkar för dem då, att sonen nöjer sig med napp på natten. Men allvarligt, spelar det någon roll eller? Är barnet duktigare för att det inte har napp så ofta, eller är man en bättre förälder om man har ett barn som inte har napp så ofta. I think not!
Jag stör ihjäl mig på alla föräldrar som ska hävda sig och sina barn... det finns alltid nån som tycker dom är lite bättre.
Men låt dom tycka det då, så länge ni är lyckliga och gör det som funkar för er.

2012-11-12 @ 09:55:52
Postat av: Cilla

Mio är tre år, som du vet, och han har oxå napp på nätterna. Ibland även en stund på dagarna. Jag älskar oxå denna lilla plastkompis. Vem bryr sig vad andra tycker, de har säkert problem med något annat så de måste gnälla lite.

2012-11-13 @ 16:09:03
Postat av: Mia

Länge leve nappen!
Wilda hade bara nappen när hon sov och i bilen. Juni har den när hon bestämmer sig för det - det är inte värt att ta fighten:-)

2012-11-13 @ 18:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0