Kalle ko

Jag ÄLSKAR Sumpan! En liten stad i staden, som man brukar säga. Det kryllar av restauranger och fik. Det är nära till lekparker och 5 minuter från vårt hem har vi Golfängarna och Lötsjön. Nära till mat- och klädbutiker. 5 minuters bilfärd till Bromma Blocks. 10 minuter till biografen. 2 min till simhallen… Jaa, det är ju helt enkelt kanon.

MEEEEN, så har vi ju då det här med trafiken som man har precis utanför porten. Det går ju knappt att låta Kalle gå för egen maskin. Å det vill ju både han och jag att han ska få göra. Det kan numera ta cirka 45 minuter för oss att gå hem från dagis. Kalle vill INTE åka vagn. Han vill GÅ! Jag låter honom gå, men det ser nog lite smågalet ut när jag försöker hålla koll på Kalle, vagn och handväskan. Ibland glömmer jag sätta i bromsen på vagnen så den rullar iväg åt ett håll och Kalle går åt ett annat. Ibland traskar Kalle in på skumma bakgator som man inte ens visste fanns. Ååå, vad är det här, säger Kalle och pekar på en låda som det står ”råttgift” på. Huuua!! Igår hittade han en gammal snus som han klämde lite på. Huuuua, igen! När inte jag gör som Kalle vill (vilket händer rätt så ofta) så blir han galen och får utbrott. Som igår t.ex. PÅ ÖVERGÅNGSSTÄLLET! Där bestämde han sig för att lägga sig på backen och vråla lite. Ganska så snabbt så kom det en bil som fick iaktta spektaklet. Men vi blev i alla fall inte överkörda.

Just nu önskade jag att det bara var en stor äng mellan vårt hem och dagis så Kalle kunde få springa och skutta som en ko på grönbete.


Kommentarer
Postat av: Knappan

Ja visst vore det behändigt med gröna ängar vart än man gick, jag håller med! Då skulle dom kunna skutta som en ko till dagis och idissla mellanmålet på vägen hem :)

2012-05-09 @ 14:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0