Män kan vara riktiga svin ibland!

Jag är helt besatt vid tanken av att åka utomlands senare i år. Magnus är raka motsatsen. Han vill helt enkelt inte. Mycket underligt anser jag.

Följande, korta men aggresionsskapande diskussion uppstår:

M: Varför vill du så gärna åka utomlands?
A: Jag vill bara kunna ta det lugnt en vecka och göra ingenting.
M: Men det är ju ingen skillnad mot här hemma.
Tystnad...
In med kniven i magen och vrid om några varv...

Så nu ligger jag här och funderar. Kanske jag ska sluta tvätta och hänga Manges kläder. Kanske jag ska sluta laga middag till honom. Kanske jag ska sluta hjälpa till med förberedelserna inför Kalles kommande dagisdag (kläder, välling m.m). Jag vill inte sluta städa för det drabbar ju även mig. Hmm, vad kan jag mer hitta på för att visa Mange exakt hur mycket jag slappar i veckorna? Hmmmm... Får sova på saken!
Kvinnor! Kom gärna med förslag!!



Kommentarer
Postat av: Katja

Ååå, vad jag känner din frustration inne i mig nu oxå! =)

2012-03-20 @ 09:22:00
Postat av: Anna Frans

Tack Katja :D

2012-03-20 @ 10:14:45
Postat av: Johanna

Boka en weekend med mig, typ Barcelona eller nåt annat soligt :)

2012-03-20 @ 19:33:09
URL: http://thelittlebakery.blogspot.com
Postat av: Lotta

Strategisk strejk kanske?

Det kan ju vara så att du gör så mycket hemma så när du lägger dig i sängen orkar du bara S O V A.

På en utlandssemester blir du nog utvilad efter nån dag- och resten får Mange räkna ut själv...

2012-03-20 @ 22:36:09
Postat av: Katja

Haha, Lotta! Tummen upp =)

2012-03-21 @ 12:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0