Turkish delight

Gjorde ett försök med att blogga när vi var på plats i Turkiet. Men något gick fel så det enda som publicerades var rubriken. Den var jag i ju för sig rätt så nöjd med: "En säl i bikini rapporterar". Men jag valde att ta bort inlägget helt.

Vi är supernöjda med vår resa. Tanken var att vi skulle spendera förmiddagarna vid stranden och att Kalle skulle ta sig en lur till vågornas brus. Så blev det dock icke. Jag har alltid tyckt att det är jobbigt med salt och sand men har ändå hanterat det ganska bra under mina år utan barn. Men nu har vi ju barn och då är det svårt att hålla sig sandfri. Kalle ramlade runt i sanden och sen kom han till mig och ville att jag skulle bära honom. Jag blev typ dödsallergisk. Kunde bara stå rätt upp och ner i sanden och inte röra mig. Försökte duscha bort sanden på mig och Kalle men det hjälpte inte. Jag upphörde att fungera som förälder, som människa. Efter en timme sa Mange att så här kan vi ju inte ha det. Nu går vi till poolen. LYCKA!

Så vi har alltså kört poolhäng för hela slanten. Kalle är som en fisk i vattnet och det är fler som pratat om hans vattenvana. Han har kört "Anja-sälen", han hoppar från kanten, han simmar (på sitt sätt) och bubblar vatten. Apropå säl så är det ungefär så jag har känt mig under resan. Man är ju inte supersnygg i bikini när man är gravid i tredje månaden och ser ut som ett pluffs. Så jag har undvik speglar så gott jag kunnat.

Kvällarna spenderade vi på minidiscot med Lollo och Bernie. Det var så kul att se Kalle släppa loss på dansgolvet. Så nu har man "Lollo-och-Bernie-låten" på hjärnan dygnet runt. Men den är bra ;)

Vi hade bokat boende med buffé. Jag har insett att jag inte är ett jättefan av buffé. Men vi åkte inte på semester för att äta. Det är mer ett nödvändigt ont hos oss då Kalle anser att middag ska ätas på 2 minuter sen ska alla lämna bordet för att hitta på nåt roligare. Ett par kvällar åt vi dock på "riktig" restaurang. En kväll satt vi vid havet och hade en fantastisk utsikt. På de flesta restauranger har de lekplatser och det var ju ett stort plus.

Någon större shopping har det inte blivit. Vi köpte några lyktor till balkongen men mer än så blev det inte.

Några tråkiga incidenter har vi såklart hunnit med oxå. En sak som man inte vill uppleva i en pool är en läckande bajsblöja. Man vill inte heller uppleva näsblod som uppstått pga smäll i poolkanten. Eller 3 sömnlösa nätter pga envis hosta. Men värre än så har det inte varit. Å när inte hostan var där så sov vi faktiskt riktigt gott alla tre.

Nu är vi så då hemma igen och imorgon väntar jobb och dagis.

Klart slut!

(Turkish Delight är godis och inget annat.)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter som en bra semester :)

2012-06-07 @ 19:38:48
Postat av: Mormor

Vilken fin bild på Magnus å Kalle. Det är lite skillnad att resa med och utan barn. Sistnämnda ger en skön avkoppling, men man upplever mkt mer med barn, kan hända vad som helst och det gör resan mer spännande och ändå en viss avkoppling!! Kram

2012-06-08 @ 16:06:17
Postat av: Knappan

Jag hade tänkt skriva som Mormor ovan :)



Låter som en skön solsemester (minus strand allergi och näsblod)

2012-06-09 @ 07:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0