Saker man minns

Jag hade lite svårt att hitta tandkrämstuben nu på kvällen. Då dök det upp ett gammalt minne från när jag var barn. Jag hade en kompis som hette Maja (tror jag). Vi träffades på ridskolan i Ågesta. Hon bodde i Johanneshov. För mig var det som att bo i stan. Maja och hennes familj bodde i en liten lägenhet. Jag minns att jag tyckte det var konstigt. Familjen var lite bohemisk och de hade saker överallt. En gång när jag skulle sova över där så var det slut på tandkräm. Så då kom Majas föräldrar på den briljanta idéen att vi kunde borsta med salt på tandborsten. Jag minns hur äckligt det var men att jag ändå fortsatte borsta för att inte verka jobbig.

Ett minne som bara ploppade upp nu på kvällen. Lustigt vad hjärnan väljer att lagra ibland...


Kommentarer
Postat av: Karolina

Vi hade salttandkräm säkert ett år för flera år sedan. Det var beroendeframkallande. Svårt att byta tillbaka. :)



Hörde om att borsta tänderna med salt när jag var liten. Det håller tänderna vitare än vanlig tandkräm.

#slut på nostalgi :-)

2012-06-18 @ 21:56:26
URL: http://Www.karolinafredriksson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0