Ge sig själv en diagnos

Igår ringde min barnmorska. Jag hann inte svara men hon lämnade ett meddelande som jag lyssnade av lite senare. Jag blev på en gång lite orolig. Hon sa att det vore bra om jag kom och lämnade en urinodling men hon sa inte varför. Så jag ringde till Cilla och bollade lite. Vi bestämde att jag hade urinvägsinfektion och så gav vi även Mio diagnosen laktosintolerant.

Jag har nog inte alls urinvägsinfektion visade det sig. Det var nån läkare som hade sett min journal och noterat att jag födde Kalle en månad för tidigt. Det kan bero på nån krumelur-bakterius-bacillus i urinen som på nåt sätt leder till för tidig födsel. För att inte det ska hända igen så kan man behandla med antibiotika. Om så är fallet så hoppas jag de doserar fel så jag iallafall föder två veckor för tidigt. Det är ju min plan :)

Så imorgon ska jag bära med mig en skvätt urin längs sumpans gator och lämna in på Mvc. Sen får vi se om det blir antibiotika eller ej.

Å när det gäller Mio så hoppas jag på en väldigt lindrig åkomma som man behandlar med typ glass :)


Kommentarer
Postat av: Cilla

Okej? Vad bra att det inte var uringrejs! Hoppas det inte är någon dum bakterie heller! Men lite för tidigt det kan du ju föda

ändå! Men inte för tidigt dock!



När det gäller Mio så hoppas jag oxå att han kan bli botad med glass! :)

2012-06-14 @ 22:41:06
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Annika

Hahahahaha. Du är rolig du! Knäppis ;O)

2012-06-15 @ 08:52:07
Postat av: Knappan

Hur gick det då? När får du svar?

Bra att dom har koll iaf (även om planen du har är att föda tv veckor tidigt ;)

2012-06-16 @ 07:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0