Gravidåkommor

Är det jobbigare att vara gravid andra gången eller är man bara mer medveten om allt vad det innebär att vara gravid?
 
  • Jag tycker redan nu att jag är lite begränsad i min rörlighet. Jag lunkar fram när jag går till jobbet. Reser jag mig för häftigt så hugger det till.
  • Jag är trött så jag håller på att avlida.
  • Mina hormoner är "all over the place".
  • Jag tycker inte om att vakna varje dag och känna mig tjockare och tjockare.
  • Jag önskar vi la ägg så man kunde sitta och ruva istället för att känna en massa påfrestningar på stackars kroppen.
  • Jag saknar vin nåt fruktansvärt!
Självklart blir det annorlunda när man har en Kalle att ta hand om. Det där med att ligga på sofflocket och käka praliner är ju bara att glömma. När kvällen kommer och chans till pralinätning finns så går jag istället och lägger mig.
 
Snacka om transportsträcka - Jag vill bara att vara i mål - NU!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0