Min tvättmaskin!

När vi flyttade in i nya lägenheten så fick vi en ny tvättmaskin. Jag gillar min tvättmaskin. Den är stor, har många program och centrifugerar så det står härliga till.

Igår skulle jag tvätta en BH. Jag funderade länge på vilket program jag skulle välja. Skulle jag testa det korta 30-minuters programmet eller skulle jag välja handtvättsprogrammet på 50 minuter. På det korta programmet ingick centrifugering och det gick inte att välja bort. Så jag tog handtvättsprogrammet utan centrifugering. Maskinen jobbade på och var klar lagom till läggdags. Gissa vad som händer när jag öppnar luckan?!?!?!? VATTEN! Vatten som forsar ut. Snabb som blixten stängde jag luckan men det var ändå vatten över hela badrummet.

Utan att riktigt tänka så tog jag Kalles potta och ställde under luckan. Öppnade försiktigt och fyllde pottan med vatten. Så höll jag på tre-fyra ggr. Vilken syn! Men sen kopplade jag på hjärnkontoret och kom på att det finns ett program för vattentömning. Det var ju lite smidigare än att fylla en liten potta med vatten.

Blött blev det så badrumsmattor och duschmattor och toarullar står nu på tork. Men BH:n är skinande ren. Mission completed!


Kommentarer
Postat av: Knappan

Haha tokigt.. Och mindre kul när man kommer på, lite för sent, att maskinen kan tömma sig själv :-S



Men du, ganska oekonomiskt att tvätta ETT plagg åt gången! Å andra sidan, vad gör man inte för en skinande ren bh!

(säger hon som sent igårkväll i panik slängde in sin träningstopp i maskinen på snabbtvättsprogrammet - dvs det mest oekonomiska man kan välja)

2012-01-19 @ 07:22:03
URL: http://knappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0