Jävla sockerbagare!

Idag är det, som bekant, fettisdagen.
En semla innehåller, som bekant, mandelmassa.
Jag är, som bekant, allergisk mot mandelmassa.

Det är ju faktiskt år 2012 och allergier tillhör vardagen för bagare, restauranger och butiker. Trodde jag. Resan hem från jobbet spenderade jag med att ringa olika semmelförsäljare i Sumpan. Jag var på jakt efter en semla utan mandelmassa, gärna med lite vaniljkräm. Fick hela tiden besked om att några sådana semlor hade de inte. Ok, det var bara att inse faktum. Ingen semla till mig men Mange kunde ju få en iallafall.

Jag gick in på Café Boullan. Det var lång kö, ända ut på gatan. När jag kom fram beställde jag en semla och passade på att fråga om de gör semlorna där på caféet.
- Ja, visst gör vi semlorna här.
- Ändå har ni inte möjlighet att göra en semla utan mandelmassa?
- Eee, jo, det kan vi göra.
- Men när jag ringde för en halvtimme sen så sa ni ju nej.
- Vi hade nog inga färdiga då.
(Hur tänkte de då? Att fixa EN semla utan mandelmassa kan väl inte ta så lång tid?)
- Hur lång tid tar det att få en mandelfri semla?
Samtidigt kom det ut en kille med en plåt med nygjorda semlor. Tjejen såg väl sin chans att bli av med mig.
- Å nu har vi precis gjord en helt ny plåt så nu gör vi inga fler på ett tag.
Sen vände hon sig till nästa kund. Inte ens ett bye bye.

Dålig stil, tycker jag. Kan man inte tänka lite laktosfritt, nötfritt, äggfritt när det är lite speciella bakverksdagar. Jag tror det hade gått åt.

Så nu dissar vi Café Boullan på Esplanaden i Sundbyberg!!!!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, diss! De va riktigt dåligt

2012-02-22 @ 07:42:48
Postat av: Johanna

Vilken dålig service :(

Nästa gång får du åka till Balders Bröd, dom har utan mandelmassa :)

2012-02-22 @ 15:16:29
URL: http://thelittlebakery.blogspot.com
Postat av: Cilla

Idioter!

2012-02-22 @ 17:44:59
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Mia

Skitdåligt! Jag ska göra hallonsemla åt dig, när du vill:-)

2012-02-22 @ 23:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0