Inskolning - första dagen

Idag har vi varit på dagis, hela familjen. Vi var där i 2 timmar. Längre än så hade jag inte pallat med. Känner mig rätt så knäckt och gråtfärdig. Kalle var nöjd så länge jag var i närheten. Men snart kommer jag ju inte vara det. Det smärtar!

Sen är det ju det här med alla andra barn. Jag insåg idag att Kalle är en mjukis jämfört med vissa andra. Men Kalle va bra på att säga ifrån när han fick nog.

Idag har vi lekt kök, vi har lekt café och vi har ritat. Kalle var inte så road av fruktstunden eller sångstunden. Men han är säkert med imorgon istället.

Imorgon ska vi vara där hela dagen.
Det ser jag inte fram emot. Hoppas Kalle gör det. Hoppas han kommer gilla lunchen. Hoppas han kommer sova på vilan. Hoppas han får en rolig dag och att han inte ser att mammas ögon är blanka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0