Män och deras förmåga att stänga av helt

I fredags röjdes det för fullt i legolådan. När klockan närmade sig läggdags för Kalle så var det lite svårt att få honom att coola ner. Han tänkte bara lego, lego, lego. Så vi kom på att han kunde ju få titta på legofilmer på YouTube. Det tyckte Kalle lät som en bra deal. Så Kalle och Mange slog sig ner i soffan och jag vankade runt i lägenheten. Jag hörde hur grabbarna drog igång youtube på paddan och att Mange fastnade framför en film på TV:n. Efter ett tag tyckte jag det lät lite "vuxet" på youtube.
- Vad kollar ni på, frågade jag? Det låter inte barnvänligt.
- Det är ingen fara, det är Lego Star Wars, sa Mange.
- Ok.
 
Sen gick det några minuter och Star Wars filmen var slut. Kalle ville se mer legofilm så de drog igång en ny.
 
Efter en stund hör jag: - Stop it, no, no! Stop it!
Jag kastade ett öga på paddan och ser en blodstänkt skärm.
- MANGE, va kollar KALLE på! Det är ju för faaan legovåldtäkt!!!
- Oj oj oj, det var inte så bra, sa Mange
- Banka huvud i bordet, sa Kalle. För det var exakt vad de gjorde med den stackars legogumman.
 
Så från och med nu får jag nog sköta sökandet efter filmer på youtube.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0