Man kanske skulle ta och blogga lite

Imorgon är det 11 dec. Hur kunde det bli så här? Jag skulle ju föda för länge sen!! Men nu vet jag hur det är att vara gravid "på riktigt". För enligt mina väninnor var jag inte det förra gången ;) Nu återstår det att se hur mycket över tiden jag kommer att gå. Kanske jag hinner med ett till besök på Mvc, ett besök som är dubbelbokat för både jag och barnmorskan var så övertygade om att förlossningen skulle dra igång förra veckan.

Jag laddar just nu för att gå och sova. Det tar tid att lägga sig ner i sängen. Tänk att det kan vara ansträngande att gå och lägga sig... Sen sover jag ju ändå bara en timme innan jag börjar mitt nattsuddande. Jag upplever så många nattliga klockslag just nu.

Hur är livet annars då?? Vilket liv, svarar jag då??? Kan ju inte ens åka bil längre. I fredags promenerade jag lite sen hade jag ont hela natten. Igår skulle jag sätta upp julgardiner i vardagsrummet. Jag fick upp en längd sen gav jag upp. Så nu har jag en lila gardin och en röd. Supersnyggt!! Idag blev det inget gjort heller då jag är hemma och vabbar. Det blir vab imorgon också.

I lördags gjorde Mange räkfond. Den luktade så jävla illa så man fick hålla för näsan. Tillslut var jag tvungen att messa kockarna i Skåne för att kolla om det ska vara så. Å jo, hemmagjord fond ska tydligen lukta fis-spya. Tycker nog det borde stå med i receptet som en liten varning. Hur som helst, det blev ingen soppa gjord på fonden. Fonden hamnade i slasken. Det var väl nåt med doften som tog bort suget efter räksoppa :) Hela den här grejen med fonden var lördagens höjdpunkt för min del så då vet ni hur kul jag har det just nu :)

På söndagen firade vi mamma, som enligt Kalle fyllde två år. Hon hade bakat en helt underbar kaka. En toscakaka utan mandel. Mamma, jag vill ha länken till receptet! Du kan skriva in den i kommentarsfältet, tack!

Tyvärr var inte syster Jessica med och firade mammi. Hon har spenderat helgen på SÖS efter att ha fått blindtarmen bortopererad. Smärtan kom i samma veva som snön så självklart fastnade de med bilen en timme i en snödriva innan de kom in på akuten. Men nu är hon hemma och mår bättre. Tanken är att hon ska jobba redan på torsdag.

Nä, nu är jag redo att inta sovposition. Klart slut!


Kommentarer
Postat av: Karolina

Uffft..!!! Det låter väldigt tungt, allt det där! Snart snaaart snaaaart!!

2012-12-11 @ 07:40:57
URL: http://Www.karolinafredriksson.se
Postat av: Karolina

Uffft..!!! Det låter väldigt tungt, allt det där! Snart snaaart snaaaart!!

2012-12-11 @ 07:40:58
URL: http://Www.karolinafredriksson.se
Postat av: Ann

Va kul att läsa hur ni har det.. Vi väntar alla men ni nog mest..håll ut!!!

2012-12-11 @ 12:02:39
Postat av: Petra

Plutten! Håll ut, vi hejar på dig! Många kramar!! <3

2012-12-13 @ 08:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0