Veckan som gått

Vardagen är ju här igen med allt vad det innebär. Tiden går verkligen fort då. Därför kändes det skönt med en helg ute vid stugan med lagom mycket inplanerat. Vi åkte i fredagseftermiddag och kom fram vid 17-tiden. Kokade ihop en snabb middag och sen åkte vi ut i skogen (som vanligt) för att leta svamp.

 

På lördagen hade vi planerat dejt med mina föräldrar. Vi skulle åka ångbåt till Taxinge slott. Fika i mängder och sen ta ångtåget tillbaka till Mariefred. Det blev en mysig dag. Kalle tyckte det var spännande när tåget tutade men när båten tutade var det allt annat än kul. Tur då att man kunde trösta sig med en ask hallon.

 

Söndagen bjöd ju bara på regn, regn, regn! Men man kan ha kul ändå. Vi bjöd över Manges kusin med familj på pizza. Det var jättetrevligt och barnen var helt crazy. Tänk att 3 små barn kan låta så mycket. Ett tag tänkte jag att snart kommer grannarna och klagar. 2 timmars stutsande i golvet kan väl lätt väcka viss irritation hos de flesta ;)

 

Förra veckan hade vi som bekant inskolning på nya förskolan. Det har gått bra för Kalle förutom en konstig lämning vid första lämningstillfället. Men nu lämnar vi på ”vårt sätt” så då funkar det bra. Jag hoppas man får möjlighet att utvärdera inskolningen så man kan klaga lite.

 

Denna vecka går Kalle korta dagar så jag ska hämta redan kl. 15 varje dag. Det är så himla mysigt att få hämta. När Kalle får syn på mig och skiner upp som en sol. Springer fram och kramas. Priceless!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonna

Gullekille!!!

2012-08-28 @ 08:23:00
Postat av: Knappan

Finns inget bättre! :)

2012-08-29 @ 07:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0