Romantiskt dravel

En sån här påse skulle jag gärna vilja ha till mina matlådor. Men så är det det där med texten. Vaddå ”kryddat med kärlek”? Jag brukar krydda med salt och peppar. Nä, om jag ska köpa en sån här påse så får den allt se till att vara utan text. Det behöver inte ens stå hemlagat eller matlåda på den. Jag är nog rätt medveten om vad jag har med i min kasse.

Lite likadant känner jag för ”Fånga Dagen-skyltar”. Ett budskap jag inte riktigt kan ta till mig. Hur känner man sig när man har ”fångat dagen”? Om jag går och lägger mig en onsdagkväll så kan jag känna mig nöjd med dagen. Jag har kanske haft en trevlig dag. Innebär det då att jag har fångat den? Även fast jag var tvungen att ta hand om disk och tvätt?

 

Nä, jag är nog mer för konkreta budskap. Som den här skylten. Den kanske man skulle ta och sätta upp på väggen i vardagsrummet. Tydlig och lätt att följa, i alla lägen. (Även fast det står på gammelsvenska.)

 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag köpte en påse på FAO Schwarz i NY till mina matlådor, är väldigt nöjd med den :) Dessutom är den i ett vaxat tyg, så den blir inte förstörd at regn. Annars så är jag ju en sucker för Snygga påsar, men dom lever oftast inte så länge som matlådepåse :)

Ang skylten, är spottning på golvet ett problem hemma hos er? isåfall tycker jag absolut du ska införskaffa en sådan skylt, haha :D

2012-08-31 @ 10:00:39
Postat av: Annika

Hahahahaha, underbart!!

2012-08-31 @ 20:56:46
Postat av: Theres

Jag har en påse där det står en "krydd av kärlek" och jag är såååå nöjd.....allt blir så lättare.......men du Anna låt denna dag blir den bästa!!!! försök och "fånga den" så kanske du blir trött och kan sova:) Ha det så bra!:) vi hörs!
Nu måste jag spotta lite på golvet...sen går jag hem:)
Kram Theres

2012-12-12 @ 15:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0