Ditt och datt

Hej hej!

Idag (och igår) är jag hemma från jobbet. Tror att mina kära päron smittat mig med sina förkylningar. När jag gick upp igår morse och kände att jag var tvungen att ta stöd för att måla på mascaran så bestämde jag mig för att jag nog inte var i form för jobb. En sömnlös natten därtill gjorde inte direkt saken bättre. Jag blir helt galen när jag inte får sova. Det verkar som att Kalle ärvt sitt sömnbehov från sin morfar. Dvs det är obefintligt :S Nog om detta...

I helgen har jag varit i Trollhättan och firat farmor som fyllt 75. Mange och Kalle fick stanna kvar i Stockholm. Såg framför mig hur Kalle klättrade på väggarna samtidigt som jag försökte avnjuta en 6-rätters. Bad combination! Det var kul att träffa släkten. Å äntligen fick jag träffa Maria. Det var alldeles för länge sen!! Nu hoppas jag att vi kan hitta några dagar i sommar då vi kan mötas upp nånstans i Sverige.

Tänkte skriva lite om Kalle också. Han hittar på nya saker varje dag och nya ord bubblar ur munnen på honom. I morse satt han på sin bil och ropade efter Uia. Antar att han ropade efter Julia på dagis. Igår fick Kalle sin första GB Sandwich. Han som inte brukar gilla glass tyckte att en Sandwich var toppen. Kanske för att han inte såg den kladdiga glassen. Kladd är ju extremt jobbigt. Kladdigt blev det ju såklart ändå. Å jag var orutinerad och hade inte med mig några servetter. Så vi fick bege oss hem istället för att gå till parken. Vi får göra ett nytt försök idag istället, utan glass :)
Kalle verkar ha kommit in i nån jobbig fas igen. Han är galen, kan man säga. Sitter vi i hans rum och leker så kan han helt plötsligt börja kasta saker hej-vilt omkring sig. Å så bara vrålar han som en besatt. Likadant när jag ska laga mat. Då ligger han på golvet och vrålar. Hur kul är det liksom? Man längtar efter honom hela dagarna. Men så fort vi kommer hem så förvandlas han till ett mini-monster. Hoppas det snart går över för det är väldigt tröttsamt.

Jag är rätt så nöjd för tillfället för jag har precis skickat iväg min deklaration. Jag var tvungen att fylla i några bilagor men nu är det gjort. Den där deklarationen hänger verkligen över en dygnet runt ändå tills man får den gjort. Men nu är det klart och jag ska nog fira med några jordgubbar.

Imorgon väntar jobbet igen. Sen är det ruskigt nära helg. På vårt schema står det balkongfix. Nu MÅSTE vi få till den där balkongen. EN GÅNG FÖR ALLA!! Dessutom är det ju långhelg. Valborg tänkte vi fira hos Bendix. Vad ska ni göra i helgen??

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ska de aldrig ta slut med förkylningar? Jobbigt. Hoppas ni får en trevlig Valborg. Vi flyttar upp till Dalom i morgon och firar således Valborg i Tina med grannarna och en stor brasa blir det. Kram till er alla.

2012-04-25 @ 15:49:59
Postat av: Annelie

Jag åker till Dublin i helgen =) Men sen nån dag tycker jag vi ska ses. Va alldeles för längesen nu! Kram å krya på dej

2012-04-25 @ 19:34:03
Postat av: Johanna

Danne och Colin åker upp till Leksand över helgen, dom kommer säkert leta upp nån eld och grilla korv.

Själv ska jag stanna hemma och måla sovrummen, sen kan vi lägga ut lägenheten till försäljning.

2012-04-25 @ 21:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0