Vi röjer!

I lördags när mina kära föräldrar kom hit så tog vi en kopp kaffe och satte oss ner för att kika på vår lägenhetsannons som nu ligger ute på Hemnet. Vi hann inte mer än öppna sidan förrän jag kände lätt panik. Det stod att visningen skulle äga rum 11 september. Men vi hade kommit överens med mäklaren om att vi skulle ha visningen den 18 september. Snabbt som attans ringde jag mäklaren. Brydde mig inte om att be om ursäkt för att jag störde på en lördag utan gick direkt på sak. Han var övertygad om att vi hela tiden sagt den 11 sep. Men jag har hört Magnus prata i telefonen flera gånger med mäklaren och då var det den 18:de som gällde. Nå ja, det är väl inte värre än att det går att ändra, tyckte jag. Men det felaktiga datumet hade redan blivit inskickat till "Mitt i...-tidningen" så det var bara att bita i det sura äpplet.

Tack och lov för mina föräldrar, utan dem hade det inte gått! De lämnade snabbt lägenheten och tog Kalle med sig. Sen var det bara för mig och Mange att sätta igång. Vårt Gröna Lundsbesök blev inställt. Istället rensade vi, röjde, stätade, målade, spacklade, skrubbade och dammade. 6 kartonger och 2 soppåsar senare sjönk vi ner i soffan och kastade in handduken. Söndagen var ungefär lika rolig den. Denna vecka vi nu befinner oss i har inneburit fortsatt städande och röjande. Igår kallade vi i Jessica så hon hade Kallejouren ett tag. Imorgon kommer min pappa hit för att hänga med Kalle. De ska åka T-bana och hälsa på pappas jobb. Där finns det nog mycket för Kalle att utforska. Jag ska spendera dagen i tvättstugan, packa lite fler kartonger samt packa kläder inför helgen. Vi flyttar hemifrån ett par nätter och kommer hem efter alla visningar. På fredag har pappa återigen tagit ledigt så att jag ska kunna pyssla fritt här hemma. Men jag hoppas att det mesta ska vara klart då. Jag skulle vilja göra en liten utflykt med Kalle och pappa istället för att skura lister.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Knappan

Crazy!!

Vilken tur ni får hjälp med Kallejour, lycka till nu!

2011-09-08 @ 08:22:10
URL: http://knappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0