Skrytforumet Facebook

Läste en intressant artikel i måndags om Facebook. Att det är ett skrytforum där folk kan publicera sina "perfekta liv". Men att det är på både gott och ont. Vi svenskar är ju inte annars så bra på att framföra om vi gjort något bra som vi är stolta över. Men på facebook är det OK. Nackdelen är att den som sitter och läser alla statusuppdateringar kan lätt bli stressad och kanske t.o.m lite olycklig för att deras liv inte är så "perfekt". Inget nytt egentligen, så vart vill jag då komma med detta.

Jo, just nu kvalificerar jag inte in på Facebook för här finns det då inget att skryta om. Ja, jag har haft en SÅN dag!!

Jag kan inte skriva på min status att jag har varit duktig och tränat.
Jag kan inte skryta om att vi fått lägenheten såld och att vi fick mer än vi begärt.
Jag kan inte skryta om att jag har världens underbaraste son för idag har han varit ett monster.

Men snart hoppas jag på lite skrytsamma statusuppdateringar från min sida för framtiden ser rolig ut.
Håll utkik efter mina incheckningar på Arlanda, Gröna Lund, Clarion Stockholm, shopping i Bromma Blocks middag på Le Rouge m.m!!!

Men viktigast av allt hoppas jag på att jag snart får informera om att lägenheten är såld och att Kalle är underbar igen ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag håller tummarna för att lägenheten snart ska bli såld. Och jag vet att Kalle snart kommer vara sprudlande glad igen :)

2011-09-15 @ 21:24:31
Postat av: Anonym

<3

2011-09-15 @ 22:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0