Intensiva veckor

De två senaste veckorna har verkligen varit intensiva, på så sätt att jag och Kalle hängt ihop typ dygnet runt. Det har slitit lite på vår relation. Vi har ibland varit lite småsura på varandra. Jag har inte alltid känt mig som en OK mamma. Så igår lämnade jag lägenheten så fort Magnus kom hem från jobbet. - Ska du inte ens ha mat, undrade Mange. - Nej, hare bra!

Först tog jag en sväng förbi Myrornas. Jag tycker det är kul att kika på lite second hand. De hade leksaker på Myrornas, det har jag inte tänkt på tidigare. Leksaker kan man väl aldrig ha för mycket av men det är ju så förbaskat dyrt i vanliga affärer. Å jag tror inte Kalle bryr sig så jättemycket om leksaken är 10 år gammal eller 10 dagar gammal. Så länge det är JAG (eller Mange) som väljer ut grejerna. Jag vill inte få hem vilken skit som helst. Så jag köpte en bok, en telefon och en låda med klossar för 60 kr!!! Jag upprepar; 60 kr!!! Kanon ju!

Efter min lilla shopping gick jag till ett fik och tog en kopp te och en kanelbulle (trots mitt kakförbud på veckorna). Jag hade köpt med mig en tidning. Slog mig ner på en stol och kopplade av. Det var riktigt skönt.

Jag var hemifrån lite drygt 1 timme. Men den timmen gjorde verkligen susen. När jag kom hem var jag glad och trevlig och kände mig som en OK mamma igen.

Kommentarer
Postat av: Cilla

Vad skönt vännen att du fick lite egen tid, det behöver man.

PUSS

2011-10-11 @ 16:32:45
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Annelie

Myrorna e roligt tycker ja me =)

2011-10-11 @ 19:03:04
Postat av: Knappan

Egentid ger oftast mer tid (och ork) till gemensam tid i slutändan :)

2011-10-11 @ 22:37:44
URL: http://knappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0