Full rulle

Dåligt uppdaterat på denna sida. Förra veckan var det full rulle typ dygnet runt.

Vi inledde veckan med att ta flyget till Finland. Jag och Kalle åkte dit för att hälsa på fam. Collin. Som tur var hade jag Katja med mig som stöd på vägen dit. Då kunde man snabbt konstatera att mitt handbagage var för stort för att jag skulle kunna hantera både det och Kalle, solo, på vägen hem. Flygningen dit gick OK. Vi inledde med protester men väl uppe i luften så gick det bra.

Dagarna i Borgå bestod av lek, promenader, lunch, shopping och mera lek. Så snart kidsen sov intog vi balkongen där det dracks vin och pratades i flera timmar. Vi hade jättekul, både jag och Kalle.



Vi kom hem från Finland på onsdageftermiddag. Vi hängde lite med pappa Magnus innan han drog iväg på simträning.

På torsdagen hade jag möte med min chef på kontoret. Vi gjorde en kompetensinventering och snackade lite allmänt. Det är mindre än 1 månad kvar tills jag ska börja jobba igen. Efter mötet åkte jag till Huvudsta Gård och mötte upp Kalle, Magnus och 'Öppna förskolan'. Vi grillade korv och gungade. Djuren på gården var tydligen inte så värst spännande. Kvällen spenderade jag med Johanna på Bromma Blocks. Mer shopping åt folket! Let´s do it snart igen, Johanna!

Fredagen startade redan kl. 06.00 för min del. Jag och Kalle åkte iväg på dagskryssning med pappa/morfar. Det var jättetrevligt. Tack till Kalle för att du somnade lagom till att oxfilén serverades ;)
Efter att ha kryssat, åkt buss och tåg med en 1-åring så är man rätt så slut 12 timmar senare. Så jag somnade gott på soffan innan kl. 21.

Sen vart det lördag. En lördag som jag och Lotta sett fram emot väääääldigt länge. Jag och Mange + Bendixpäronen var inbokade på Clarion Hotel Stockholm. Lunch på Medis. Glass i solen. Champagne på rummet. Middag på Le Rouge. Ett underbart dygn med lite lyx.

Å nu är det måndag. Det känns skönt att spendera den hemma utan några större krav. Synd att det regnar. Men kanske det blir uppehåll snart så man kan ta ut Kalle på vädring.

Vi hörs snart igen, hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Låter som du har det kanon om dagarna. :))



KRAM

2011-10-03 @ 16:21:44
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Knappan

Härliga dagar :-)

Kram på er

2011-10-03 @ 17:55:38
Postat av: Johanna

Det låter som du hade en riktigt tiptop vecka :)



Ses gärna för lite shopping eller bara umgås (läs "avnjuta lite vin") snart igen :)

2011-10-03 @ 19:29:05
Postat av: Annika

Ohhh vilken vecka! Låter super. Men snart vill jag träffa er igen! Kram!!

2011-10-04 @ 09:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0