Det är viktigt med rutiner....

...tycker Kalle. Hans nya rutin är att vakna mitt i natten och vara vaken ett par timmar. Nu har vi hållt på så i 6 nätter. Hur vänjer man av honom ett sådant beteende??????

Inatt vaknade han kl. ett. Först ligger man där länge och försöker övertyga honom om att det är natt. Sen blir man ju själv pigg OCH hungrig. Så kl. halv fyra imorse satt jag och Kalle vid köksbordet och tog en varsin nattmacka. Mange läste bok sen ett par timmar tillbaka. En mysig stund egentligen fast vid helt fel tidpunkt

Kommentarer
Postat av: Knappan

Oh om jag visste hur man smidigt vande av med ett sånt beteende hade vi haft betydligt mer sömn här hemma ;)



Lyckades ni somna om sen?

2011-10-12 @ 19:38:24
URL: http://knappan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag är "all for" rutiner, men det där var ingen bra rutin om du frågar mig. Knepigt, jag har nog inget tips på hur man avvänjer. Det kanske är något övergående, som en ny tand kanske?

2011-10-12 @ 20:35:04
Postat av: Katja

Blä, trist rutin. Mitt tips är att trötta ut honom helt och hållet på dagen, o inte låta han sova så mkt dagtid. Kanske det vänder av det och du sen, utan att han märker, kan lägga in normal dagssömn igen =)

2011-10-12 @ 21:19:49
Postat av: Mormor

Jag håller med Katja, trötta ut honom på dagen och inte sova för långa stunder. Helt klart måste han få vila, men inte för sent på em.

2011-10-14 @ 11:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0