Rätt eller fel, vad tycker du?

Jag har en liten fundering...

Låt oss ta ett exempel:

Du är en stressad mamma som försöker hinna med barn, jobb, träning, matlagning, familj och vänner. Det funkar men så närmar sig julen. Du tänker ”Herregud, hur ska jag hinna köpa julklappar till ungarna?”.

Är det då rätt eller fel att ta ledigt en dag från jobbet för att shoppa, men ändå lämna barnen på dagis? Vi kan anta att du dessutom är ensamstående. Fader okänd.

Nååå, vad säger samvetet? Du får vara anonym.


Kommentarer
Postat av: Katja

Klart det är helt legitimt att lämna barnen på dagis för julklapps-shopping! Bäst för både barnen, föräldern och butikspersonalen. =)

2011-11-10 @ 20:34:57
Postat av: anna

Dagis fröken säger att det e helt ok..

2011-11-10 @ 20:46:37
Postat av: Petra

Jag tycker det är ok! Kan tycka att det är ok även när båda föräldrarna finns med i bilden. Kanske kan man skippa träningen nån gång och shoppa julklappar istället oxå.

2011-11-11 @ 10:18:23
Postat av: Anna W

Jag hade lämnat lite senare än vanligt och hämtat lite tidigare. Då hade jag fått shoppa ifred och barnen hade fått en softare dag även om de var på dagis men som sagt inte lika länge som vanligt.

2011-11-11 @ 12:35:48
Postat av: Mia

Det är väl ok. Men min första tanke var faktiskt precis som Petra skrev att man kanske kan skippa ett eller två träningstillfällen.

2011-11-11 @ 20:26:20
Postat av: Knappan

Klart ok! För allas bästa.

2011-11-11 @ 21:14:57
URL: http://knappan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Helt klart får man det. Man behöver kanske inte berätta för personalen att man ska ha en shopping dag ;-)

2011-11-13 @ 10:17:21
URL: http://calilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0