Oväntat och ovälkommet besök!

Där vi bor känner vi oss trygga. Vi har portkod på ena sidan av huset och på den andra sidan krävs det att man har en nyckel för att ta sig in. Eftersom vi känner oss trygga är det inte så noga med ifall Magnus låser eller inte när han går till jobbet på mornarna.

Idag var en olåst dag.

Jag och Kalle var härligt nerkladdade med gröt och leverpastej efter frukosten så vi bestämde oss för att ta en dusch. (Jag stänger alltid toadörren så inte värmen ska försvinna från badrummet.) När vi stod/satt/låg i duschen så hörde vi en röst:
-Hallå!
-Nämen, kommer pappa hem, sa jag till Kalle. VI ÄR HÄR INNE, ropade jag.
-Hallå, hallå!
(Eeee, det där var INTE Magnus röst)
-VAAA, herregud, kom inte in hit!!
-OK, jag väntar utanför.

Paniken kom inte omedelbart. Vad skulle jag göra, liksom? Gå ut med schampoo i ögonen och slå ner gubben?

Efter ett tag kom det ett till 'Hallå!'.
Jag ignorerade. Jag hade ingen möjlighet att gå ut då heller. Jag hade inte så stor lust att möta den främmande rösten i bara en handduk.

När morgonrocken var på tassade jag försiktigt ut. Jag ringde Magnus, syrran, pappa, Lotten. Ingen som svarade. Jag ville ha någon med mig i telefonen när jag öppnade ytterdörren. Jag fick tillslut öppna dörren på egen hand. Ingen var där. Illa kvickt stängde jag dörren och låste den, så klart!

Vem var den mystiska mannen?
Vad ville han?
Varför fick han för sig att det var OK att traska in i vår lägenhet?

Jag får lite gåshud när jag skriver detta.
Från och med nu kommer vår ytterdörr ALLTID vara låst!




Kommentarer
Postat av: jonna

å herregud va obehagligt!! Lås dörren hela tiden!

2011-05-05 @ 10:32:17
Postat av: Johanna

Usch vad obehagligt, riktigt läskigt! Tur att han gick ändå..

2011-05-05 @ 12:13:45
Postat av: Annika

Usch och fy!!! Ja, alltid låst dörr!

2011-05-05 @ 15:16:31
Postat av: Camilla

Usch fy va läskigt... Jag ska berätta en historia om olåsta dörrar imorgon när vi ses...

Lås och sov gott... Kram

2011-05-05 @ 20:12:53
URL: http://calilli.blogg.se/
Postat av: Systra

Nu blev jag nyfiken på Camillas historia :)

2011-05-06 @ 08:31:05
Postat av: lovisa

vad ska du hitta på i helgen?:)



Vill bara tipsa dig om en tävling där du kan vinna en valfri vara från brandsinfashion.com!

du kan välja mellan badmode,väskor,plånböcker,skor,jackor,smycken,klockor och MYCKET MER! av märken som dior,chanel,ed hardy,converse mm.

vill du anmäla dig? klicka då här:

http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-06 @ 08:41:04
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Annelie

Uuusch va läskigt!!

2011-05-06 @ 08:47:25
Postat av: malin

Gud vad läskigt!!!!



Jag är med i en fototävling och undrar om du har lust att rösta på mig TRE gånger, det är bara att klicka på länken här under och rösta på Malin Lydin (högst upp i högra hörnet)

https://www.facebook.com/pages/ExtraFilmse/113793168667900?sk=app_113146735428789&ref=nf



Det är jätte jämnt och därför behöver jag fler röster!! Tack

2011-05-06 @ 09:10:48
URL: http://malinss.blogg.se/
Postat av: Johanna

Usch va obehagligt!! Man tror ju inte att det ska gå in någon direkt!

2011-05-06 @ 09:36:53
URL: http://rosvallare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0