Det här med att skaka hand, Annas version

Det förra inlägget skrevs av Kalle. Här kommer mitt inlägg som jag hoppas är lite mer lättläst än det förra.

Magnus är väluppfostrad. Han fick lära sig i tidiga år att ett fast handslag ger ett säkert intryck. Det har han fört vidare till mig. Ibland har vi t.o.m övat på att skaka hand. I söndags när vi var hemma hos fam. Öijerstedt blev Mange lite imponerad av lille Colin som visste precis vad som gällde när Magnus sträckte fram sin hand :)

Nog om detta, nu vidare till gårdagens lilla handskakning :)

Kl. 17 igår hade jag tid på banken. Jag skulle fixa lite med mina enorma besparingar ;) Tanken var att Kalle skulle hänga med sin pappa. Men istället för att Mange skulle behöva stressa hem så tog jag med mig Kalle till banken.

Mötet hölls i ett akvarieliknande rum. Jag hade en tid inbokad med en yngre förmåga. Vi pratade lite om fonder och kapitalförsäkringar och Kalle lekte på golvet. Efter ca 10 minuter spred sig en mindre behaglig doft över rummet. Kalle hade BAJSAT på banken!

Den yngre förmågan visade mig till en toalett där vi kunde byta. Det var en enkel blöja så det var fort fixat. Sen fortsatte vi mötet och efter ett tag hade vi gjort "en affär". När alla papper var skrivna och vi var klara så tänkte jag, -Undrar varför hon inte skakar hand med mig. Det borde man väl göra?
Ingen hand sträcktes fram så tillslut gjorde jag det. Ett redigt handslag och ett "tack och hej".

På väg ut slog det mig.... Den yngre förmågan hade säkert nån bild i sin skalle av hur jag byter bajsblöja och att hon sedan inte trott att jag tvättat händerna. Vilket jag SÅKLART gjorde!!

Jag började garva. Undrar om det var så hon tänkte?? Undrar om hon sprang iväg och tvättade sina händer fort som faan när vi hade dragit. Undrar om hon berättade om detta på fikat?



Kommentarer
Postat av: Annika

Jag döööör!!! Du är så jäkla rolig Anna!

KALLE HADE BAJSAT PÅ BANKEN! Hahahaha. Klockers!!

Kram

2011-05-20 @ 14:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0