Lunch på tu man hand

Jag och Kalle har precis avnjutit en lunch tillsammans, bara han och jag. Det hör inte till vanligheten att vi njuter av maten när det bara är han och jag. Kalle är sällskapssjuk och vill ha mycket liv och rörelse omkring sig, då äter han som bäst. Men ibland måste han ju nöja sig med bara mig. Det slutar oftast i krokodiltårar, skrik och att vi båda går från bordet.

Men idag gick det alltså bra. Trots att kl. bara var 12 så tände jag lite ljus. Kalle fick en egen sked i ena handen och en majskrok i andra. Det höll honom distraherad och jag kunde peta i honom biffig biffgryta. När majskroken var slut kunde jag fortsätta mata honom med purén. Då hade han nog insett att den faktiskt var ganska så god. När maten var slut fick han leka med några spagettisar, vilken höjdare. Sen hade vi lite vattenkrig med flaskan. Det var också roligt.

Jag kan nu pusta ut över att det gick så bra. Nu laddar vi om batterierna och hoppas på en lika trevlig stund till middagen.

Kommentarer
Postat av: Madde

Vilken mysig lunch ni har avnjutit. Hoppas att middagen blir lika trevlig och god. Kram / Mormor

2011-03-14 @ 15:49:20
Postat av: Knappan

Vad skönt!

Spagettisar, egen sked och majskrok brukar vara säkra kort här också. Eller en gurkskiva med hål för fingret :)

2011-03-14 @ 16:45:04
URL: http://knappan.blogg.se/
Postat av: Camilla

Låter mysigt =) Vi hörs imorgon ang onsdag, jag får se hur Ellen mår helt enkelt kram

2011-03-14 @ 19:11:27
URL: http://calilli.blogg.se/
Postat av: Jonna W

Mysigt!!

2011-03-15 @ 11:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0