Kuckeliku!!

Helt plötsligt har dygnet blivit 2-3 timmar längre. Kalle är numera en "Gå-upp-kl-6-bäbis".

Härom månaden pratade jag med Katja och jag sa att det var så skönt att Kalle sov till 8 på mornarna. Katja sa nog inte så mycket till respons. Kanske för att hon visste att det snart skulle bli ändring på det :D

Jag inser nu att det är ganska så OK ändå. I alla fall om mornarna är som den varit idag. Kalle sov till 6.30. (Bättre än kl, 5.50 som det blir ibland.) Jag kände att jag inte riktigt ville gå upp då. Så jag skickade upp Mange istället. Låg och drog mig i sängen till kvart över 7 då Mange behövde gå till jobbet. Jag och Kalle käkade frukost. Sen tog vi en morgondusch och sen var det dags för Kalle att förmiddagsvila. Å jag har hunnit göra mig iordning, satt på kaffe, bloggar och starta en tvättmaskin. Ingen stress här inte. Perfekt! Om 2 timmar bär det av till mamma/mormor.

Fördelen med en tidig bäbis är alltså att vi inte behöver stressa iväg på morgonen utan vi kan chilla och jag får lite pyssel-tid när Kalle vilar.

Undrar om jag kommer vara så här positiv på lördagmorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Knappan

Hehe, ja det finns ju fördelar med tidigare mornar också. Förutom på lördagar då.. ;)

2011-03-17 @ 10:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0