Nattsuddarna

Jag och Kalle befinner oss i kuddhörnan i vardagsrummet. Kl. är 02.41. De senaste 2 veckorna har vi varit vakna vid den här tiden. Igårnatt nådde jag botten. Då förekom ord som 'nappdjävel' och 'håll käften'. Jag antar att man måste nå botten för att sedan kunna acceptera läget och bara "gilla det". Jag har ändrat stretegi nu. Försöker kontrollera frustrationen. Vi får sitta här i kuddhörnan ett par timmar. Runt kl. 05.00 vill han nog sova igen.

När vi hamnar i såna här perioder så börjar jag genast surfa runt på nätet och läsa om "vad man gör för fel". Ett tips är att inte plocka upp barnet ur sängen. Men det funkar ju tydligen inte. Då skriks och gnälls det. Då sitter jag hellre så här. Vi säger inget till varann just nu, jag och Kalle. Vi tittar lite på varann bara. Ler lite bakom våra trötta ögon. Men huvudsaken är att vi är lugna båda två.

Jag har ställt in morgondagens babydejt på Öppna Förskolan. Det är trist att behöva göra det men så får det bli.

Imorgoneftermiddag är det dags för BVC igen. Det var ett tag sen vi var där. Det är läkarundersökning som gäller. Fick tips från Camilla idag om att kolla upp ev. öroninflammation på Kalle. De flesta verkar ju ha det nu. Kanske det är därför han är så mycket vaken om natten? Eller så är vi inne i en sån där fas igen... Ska höra lite med BVC om vad de tror.

Här har ni honom, mini-terroristen, i detta nu.



P.S. Nu kommer tidningsbudet D.S


Kommentarer
Postat av: Katja

Man måste gilla läget, gillalalala läget...



Hoppas ni fick sova länge i morse istället! O tur att han är så söt... så kan man inte va arg så länge =D

2011-02-16 @ 08:08:31
Postat av: Camilla

Han ser ju verkligen inte ut som någon terrorist på bilden, ser verkligen super söt och lite trött ut =) Hoppas att det gått bra idag på BVC... Kram

2011-02-16 @ 14:21:11
URL: http://calilli.blogg.se/
Postat av: Knappan

Vi kanske ska ta en sleepover, så kan ju Kalle och Alva göra varandra sällskap framåt småtimmarna :)

2011-02-16 @ 15:07:24
Postat av: Johanna

Miniterrorist måhända, men han är charmig som få :)

2011-02-16 @ 19:54:17
Postat av: Karolina

Ladda hem en lagom enkel tv serie, typ How I met your mother, eller nåt annat lättsmält. Då har du nåt att muntra upp dig med. Sedan har du kudde o täcke i soffan, kanske kan ni slumra ihop. (Eller lilla nattsuddaren leka själv när du är helt bredvid).

Arvid var hopplös på att vakna på natten när han var i Kalles ålder. Såna ord som florerar hemma hos er var vanliga här med... :-)

2011-02-16 @ 21:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0