God söndag på er!

Vilket fint väder vi haft denna helg. Inte för att jag varit utanför dörren sen i fredagskväll men jag har sett den blå himlen när jag tittat ut genom fönstret.

I fredags tog jag bilen och stack iväg på egen hand till ICA Maxi. Oj oj oj, va läskigt det var att köra. Bilen gav i från sig ljud som jag aldrig tidigare hört. Jag fastnade även i en uppförsbacke. Men med lite fix och trix så kom jag upp. Såg på vägen hem att det var många som fick kämpa i den backen. Men nu ska det vara plogat och fint på vägarna.

Natten till lördag hade jag svårt att somna. Så jag gick och la mig på soffan. Fem minuter senare kommer Magnus och Kalle upp. Kalle har börjat kräkas på ett icke bebisaktigt sätt. Magsjuka med andra ord. Han spydde ett par gånger och var även lös i magen. Jag misstänker att smittan kommer från pendeltåget i torsdags. Det var nämligen en kille som satt och spydde på tåget. Blääähäää!! Hela lördagen var som en dimma för Kalle. Han sov mest hela dagen. När han var vaken kämpade vi med att få i honom vätska. På kvällen började även jag känna mig dålig. Febrig och snorig. Men nu börjar jag känna mig lite bättre och Kalle är så gott som återställd. Idag har i alla fall Kalle fått lite frisk luft. Jag valde att stanna hemma och sova en timme istället. Känns som ett klokt val.

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag. Men vi "firade" lite igår istället. Jag fick ett halsband av Magnus. Så här såg det ut. Jag blev mycket glad :)



Imorgon drar en ny vecka igång. Drar ett streck över det mesta som denna helg bjudit på, förutom presenten och familjemyset som vi trots allt fick till. Imorgon ska även jag få gå ut, hoppas den blå himlen är kvar :)

Kommentarer
Postat av: Katja

Vilket tjusigt halsband. K som i Katja ;)

2011-02-13 @ 18:03:02
Postat av: Knappan

Fint halsband! :)

Usch och bläh för magsjuka!!



2011-02-13 @ 18:04:37
URL: http://knappan.blogg.se/
Postat av: Mormor

Vilket elände. Ni får inte hitta på fler dumheter för nästa vecka skall alla vara pigga och bege oss till Dalarna och Vasaloppet.Vilket kanonväder idag, men lite väl kallt. Snyggt halsband. Betyder K:et KUNGEN?

2011-02-14 @ 12:11:02
Postat av: Jonna

å stackars lilla Kalle :-(

2011-02-14 @ 13:58:57
Postat av: Karin Öberg

Stackars Kalle. Jag förmodar att K:et står för Karin??? eller. :) Men i velket fall som helst så var det jätte fint.

2011-02-15 @ 16:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0