Vidriga barn

Idag har vi varit i Mulle Meck parken med Wilda och Juni. De tog med sig sin mamma också. Vi hade picnic, åkte kana och klättrade i trappor. Wilda åkte även linbana, hon var lite modigare än oss andra.

Jag känner mig fortfarande rätt så ocool i parken. Tur att Mia var med. Hon fick upp mig i en gul snurrig rutschkana med Kalle i knät. Han tyckte den var kul att åka ända tills jag började skrika (ett "kul-tjut"), då blev han lite chockad. Så andra gången vi åkte var jag tyst. Då tyckte Kalle det var kul hela åkturen :)

Ett återkommande problem i parken är ju att man oftast måste dela den med en massa andra barn och vuxna och spridda åldrar. Häromdagen i en annan park var det en liten unge som kidnappade Kalles hink. Jaha, vad gör man nu då, tänkte jag. Det var ju "bara" en hink, men jag ville ju inte bli av med den för det. Men det löste sig när ungen tappade hinken och glömde bort den lika snabbt.

Men nu ska jag berätta om valet av rubrik på detta inlägg.
I Mulle Meck parken finns det lite roliga saker, bl.a en lastbil med ratt, växelspak, instrumentbräda, vindrutetorkare m.m. En populär bil. Vid ett tillfälle var det dock bara en liten kille i bilen som satt och körde så då passade jag på att placera Kalle vid passagerarsätet. Han lös upp och blev lyrisk bara av att stå där i bilen. Efter ett tag var den andra killen nöjd så han lämnade bilen. Dock var jag inte snabb nog att placera Kalle bakom ratten förrän en annan kille i 5-årsåldern tog plats där. Men Kalle var fortfarande glad vid passagerarutrymmet.
Följande dialog utspelar sig:
-Ta bort honom, sa 5-åringen.
-Nä, ni får leka här bägge två, sa jag. (Du kan sticka om det inte passar, tänkte jag)
-Määä, ta bort honoooooom....
-Men nej, vi vill också leka här, svarade jag. (Håll käften eller dra åt helvete, tänkte jag)
-Ååååååå, ta bor honom!!
-Nej, han får var här lika mycket som du. (Sluta tjata din dumma unge!)
Sen ser jag hur ungjävlen lappar till Kalle
.
Då tar jag 5-åringen och trycker ner hans ansikte i sandlådan.
Närååå, men det var kanske det man hade velat göra. Istället så sa jag åt ungen att -Du slår inte mitt barn!! Sen gick jag och Kalle därifrån. Till en annan bil. Där var det Kalle som bestämde över ratten.

Jag och Mange diskuterade detta nu på kvällen. Hade jag kunnat gjort på nåt annat sätt? Ungjävlen "vann ju" i och med att jag och Kalle gick därifrån.

Feel free to lämna era kommentarer här nedan!
Hjälp mig med "vett och etikett i lekparken".

Kommentarer
Postat av: Karolina

Jag hade sagt direkt när han började:

Vi var här först. Antingen samsas vi, eller så får du leka någon annanstans.



Om han slagit mitt barn, tror jag faktiskt att jag tappat konceptet lite. Antagligen hade jag sugit tag i hans arm och väst några väl valda ord ganska nära hans ansikte.

Sedan tagit mitt barn därifrån, men jag hade försökt lista ut var föräldern var samtidigt.

2011-08-20 @ 14:00:16
Postat av: Johanna

Alltså det är så svårt det där, jag tycker att om barn är där med sina föräldrar så ska ju mamma eller pappa ha så pass mycket översyn på sitt barn att dom ingriper vid sådana situationer. Men det har man ju lärt sig att dom ungen saknar vett så gör oftast föräldrarna det också.

Men hade vi råkat ut för samma sak så hade jag nog blivit så arg så jag hade dragit ungen ur bilen och sagt något inte så snällt och "vi var här före dig och om du inte kan leka tillsammans får du gå här i från".. Not Ok!

2011-08-20 @ 14:48:16
Postat av: Camilla

Jag hade sagt som Karolina i början.



Sen om Ungen lappat till Ellen hade jag ifrågasatt vad han gjorde sen sagt åt honom att gå. Hade han inte gått hade jag slagit ner honom ;-) nä, men jag hade velat. Jag hade nog muttrat några väl valda ord och sen gått...

2011-08-21 @ 19:03:03
Postat av: Annika

Jag hade nog mosat ner honom i sandlådan som du var frestad att göra.=) Blev arg bara jag läste vad du skrev. Tycker du har fått bra råd från de andra. =)

2011-08-22 @ 08:54:08
Postat av: Jonna

åååååh jag blir arg bara jag läser det!!! Jag hade nog oxå tagit tag i hans arm ganska hårt och skällt på honom tills han börja grina!! Men eftersom jag har så kort stubin och lite tålamod hade det nog blivit dränkning i sandlådan!

2011-08-22 @ 09:52:05
Postat av: Mia

Snorunge!

Jag tyckte du gjorde det bra! När barn är elaka mot varandra (speciellt om det är mot mina eller vänners barn) blir jag rasande, så jag hade nog inte kunnat låta bli att skälla ut honom och säga till honom att gå. Men ditt sätt var lite mognare:-)

2011-08-22 @ 12:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0