Lillgrisen måste "banta"

Igår var vi på BVC på 2-månaders koll. Allt såg bra ut förutom att läkaren tyckte att Kalles andning lät lite ansträngd. Idag fick vi ett samtal från någon läkarmottagning i Solna, dit BVC skickat en remiss, och de tyckte att vi genast skulle bege oss till Danderyds Barnakut.

Jag och Karl tog med oss mormor till akuten. Vi fick vänta i cirka 1 timme på Doktor Anders. Doktorn var en rolig prick som visste hur man skulle hantera små bebisar. Han klämde och drog och lyssnade på Kalle och det var helt OK för Karls del. Han log t.o.m mot farbror doktorn. Doktorn tyckte att allt verkade OK. Men han hade lite synpunkter på Karls "ölmage". Magen kan vara en bidragande orsak till att det blir lite tungt att andas för Kung Karl ibland. Doktorn rekommenderade att han får sitta en del i sin bilbarnstol samt babysitter.

Doktorn menade inte att vi skulle sätta lillgrisen på bantningskur men att vi skulle börja skära ner på antalet måltider per dygn. Min mjölk verkar vara riktigt energirik sa läkaren. 5 mål om dan gör kroppen glad. Jag ifrågasatte detta då Kalle snuttar på allt möjligt vid vissa tillfällen på dygnet. Då blir det ju lätt att man förknippar det med hunger. Men det är nog bara Karl som har ett stort sugbehov så doktorn rekommenderade napp. Doktorn sa även att det bara gör Karl gott om han får "vila ut" mellan måltiderna.

Nu sitter vi hemma hos mormor och morfar. Karl är supernöjd i mormors knä. Han snuttar på sin napp :) Han har varit utan mat i 4 timmar nu. Det börjar ju bra i alla fall :D

Kommentarer
Postat av: Katja

Hihi, gullegris! :-D Napp is tha shit!

2010-09-30 @ 21:09:47
Postat av: jonna

Lilla söta runda Kung Karl!!! Napp is tha GULD!!!:-)

2010-09-30 @ 21:23:45
URL: http://lillakruth.blogg.se/
Postat av: Annika

Haha, gosunge! Vadå ölmage. Han har bara ett bigpack. ;O)



Kram på er!

2010-10-01 @ 09:41:50
Postat av: Helene

Vad skönt att höra att allt var bra :)Hurra för nappen!!

2010-10-01 @ 12:05:18
Postat av: Anna W

Emma fick en napp efter 1 vecka i livet. Det var det bästa jag gjort. Jag gjorde inget annat än ammade första tiden då jag trodde Emma var hungrig. Nu, snart 2 år sedare, bävar jag lite inför borttagande av nappen. Det kommer bli krig. Men det är det värt. Nappen har varit underbar från dag ett!!

2010-10-01 @ 12:50:33
Postat av: Petra

haha...gulligt!

2010-10-01 @ 20:30:45
Postat av: Camilla

Kung Karl är super fin med sin härliga mage =) Men håller med dom däruppe, napp is tha shit...

2010-10-02 @ 16:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0