Jag har varit på fest

I lördags var jag bjuden på fest hemma hos Camilla och Fredrik. Det var jättetrevligt och jag blev lite smålullig av vinet. Det krävs tydligen inte så mycket för att världen ska börja gunga nu för tiden. Jag var dock inte kvar så länge. Jag prioriterar fortfarande min sömn väldigt mycket. Å så längtade jag hem till Karl och Magnus. Men det var otroligt skönt att få vara BARA ANNA för en kväll.

Man kan säga att detta var första gången som Magnus fick uppleva hur det kan vara att spendera en kväll ensam med Karl. Tidigare har jag bara varit iväg någon timme hit och dit. (I fredags var jag i ju för sig hos frisören i 3 timmar men då sov Karl hela tiden.) Jag "varnade" Magnus för att det nog inte skulle bli en så värst rolig lördagskväll för hans del. Jag har insett att man är i stort behov av social kontakt när man går hemma med en liten hela dagarna. Jag hade rätt. Magnus tyckte att kvällen hade varit rätt så trist samt att Karl var rätt så ledsen på kvällen. Det var ju synd om Karl som hade en dålig dag men jag vart ändå rätt så "nöjd" med att Magnus fick uppleva det. Nu har han nog lite mer förståelse för hela den här barnbiten.

Oj, nu fick jag hjärtklappning. En fågel flög precis in i fönstret här bredvid mig. Dunk, sa det. Jag hoppade till som attans. Fågeln klarade sig.

Men va faan, nu flög det in en till i rutan. Vad håller de på med???? HAHAHAHAH!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Och såklart var det trevligt att träffa "bara anna" Hon kommer ju komma tillbaka mer permanent så småningom. (Inte helt självklart att tro när bebis är liten, men det är oundvikligt... - "bara-personen" kikar fram senare, vare sig man vill eller inte)



Jag känner igen det där med att "shit, vad skönt att bebis inte skötte sig exemplariskt" Så kände jag när A var liten och var en liten ängel när P var hemma. - Som om jag ljög när jag tyckte dagarna var långa, och typ fick panik om han inte kom hem från jobbet e.x.a.k.t den tid han lovat...

2010-10-28 @ 09:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0