Det här med städning...

I vår familj är det lite si och så med städningen. Vi putsar lite på ytan med jämna mellanrum och någon gång ibland städas det "på riktigt". En som är ganska rolig att iakta när det gäller städning är Magnus. Nu har han varit rolig två helger i rad på den fronten.

24 oktober:
Det vankades kalas hos Bostedt-Fransson. När det ska kalasas vill man ju att det ska se någorlunda fräscht ut. Magnus ansvarade för att städa badrummet. Efter ett tag tyckte jag han hade varit där inne lite väl länge så jag smygkikade på honom. Då hade han flyttat på tvättmaskinen och städad UNDER den samt att han börjat rensa avloppet. Hur viktigt är egentligen det när man ska ha kalas? Det är ju ingen direkt som ska använda tvättmaskinen eller duschen. Hehe!

31 oktober:
Det vankas spontanmiddag hos Bostedt-Fransson. När det kommer folk på spontanvisit vill man ju att det ska se någorlunda fräscht ut. (Denna gång tog jag hand om badrummet.) Magnus tyckte denna dag att det var viktigt att damma och våttorka en FÖRLÄNGNINGSSLADD som vi förvarar i en stängd låda!!!

Jag kan bara skratta!! :D

Kommentarer
Postat av: Cilla

Hahaha, gud vad jag skrattade när jag läste detta inlägg. Han är ju störtskön den där Magnus.:)))

2010-10-31 @ 18:24:29
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh vad ni är roliga.Undrar vad det blir för städning nästa söndag?

2010-10-31 @ 19:14:56
Postat av: Annelie

hahahahahaha gu va roligt

2010-10-31 @ 19:23:49
Postat av: Annika

Klockrent!!

2010-11-01 @ 08:30:59
Postat av: Camilla

Hahaha, men någongång måste det göras =) men kanske inte riktigt då...

2010-11-01 @ 08:39:13
Postat av: jonna

ha ha ja alla killar är verkligen likadana.....och min mamma!!! När det kommer någon så hon måste städa då river hon ut skåp och börjar grovstäda och sen ser det ännu värre ut!!!

2010-11-01 @ 18:27:44
URL: http://lillakruth.blogg.se/
Postat av: Mia

Känner igen det där!

2010-11-01 @ 19:58:57
Postat av: Knappan

Haha, JAG är likadan ;-)

2010-11-04 @ 14:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0