Dagens kommentar

Fick en mindre rolig kommentar från en kollega på fikat idag:
"Så där såg jag ut i nionde månaden, haha"

Man blir ju så paff!! Jag önskar jag hade någon kaxig kommentar att kontra med. Men min reaktion blir mest bara att jag blir lite arg i blicken och svarar kort på tilltal. 

Tycker att det är lite konstigt att det mest är kvinnor som kommer med dessa mindre upplyftande kommentarer. Minns de inte hur det var när de var gravida, eller?? Det finns väl ingen människa som i något läge vill höra att de är tjocka???


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja eller hur! Jag snäste tillbaka en gång "tack desamma". Kommer du ihåg alla som frågade "är det inte dax snart?" i typ vecka 25. Glad man blir då-Inte!

Jag tycker då inte att du är tjock, tycker du är snygg som preggo :)

2010-05-10 @ 15:33:01
Postat av: Cilla

ÅHHHHHH, vilken STÖRD människa. Hon har säkert några andra problem som hon lider av.



Du är världens finaste.....

2010-05-10 @ 19:30:55
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Annika

Jag håller med ovanstående. Du är jättefin!!!

2010-05-11 @ 16:05:49
Postat av: jonna

Jag är helt övertygad om att du är jättefin men det finns ju verkligen människor som uttrycker sig osmidigt!!! Skulle gärna vilja se din mage,va ett tag sen. kan du inte lägga ut ett kort på magen (med kläder på såklart :-)) så man får se???

2010-05-11 @ 16:53:16
URL: http://lillakruth.blogg.se/
Postat av: Knappan

Märkligt att vissa människor inte tänker före de talar. Vad ville hon få sagt liksom? Att hon hade en liten mage som höggravid, eller att din mage var stor?! Varför säga något överhuvudtaget.



Jag blir som dig, får något argt i blicken och blir kort på tilltal, sällan man finner orden just i de tillfällen man behöver. Hoppas hon tog åt sig av din arga blick!

2010-05-12 @ 09:24:29
Postat av: Karolina

ÅÅÅÅHHH så trött. Låt mig gissa att kvinnan fick barn för en hel del år sedan?



Det som är mest irriterande är att om man svarar surt, så tycker dom att man är hormonell... Men hallå...



DUMT!!!

2010-05-12 @ 19:00:15
URL: http://www.networkingblogg.blogspot.com
Postat av: Mia

Tråkigt att du också ska råka ut för detta.

Har lovat mig själv att jag ska svara tillbaka nästa gång....men vi får väl se hur jag lyckas.

2010-05-12 @ 23:14:26
Postat av: Katja

Svara:



Jahaa, födde du en dvärg eller?



Eller, om du vill vara lite elakare:



Shit! Ja, vi får verkligen hoppas att jag inte kommer se ut som dig efter att jag har fött!!



2010-05-13 @ 19:35:40
Postat av: Jenny

Anna, du e jätte fin!!!!

2010-05-13 @ 22:26:02
Postat av: Camilla

Svara som Katja säger, då kommer dom garanterat sluta säga dumma saker...

Anna du är superduper fin =)



Jag älskar gravida kvinnor, ni är alla så himla himla fina...

2010-05-17 @ 11:23:22
Postat av: Anna W

Det är farcinerande hur folk tar sig friheter kring gravidmagar. Kommentarer som "oj va stor du är " är minst lika vanliga som "Va är du redan i vecka 28 men du har ju ingen mage alls!!" Jag fick de senare kommentarena, inte ett dugg skoj det heller.



Anna jag är övertygad om att du har världens finaste mage! Kram!

2010-05-17 @ 12:57:07
Postat av: Anna Frans Farbror Anders i Skåne

Till alla korkade kvinor som eventuelltläser din blogg Anna: Att vara gravid är inte att vara tjock även om det kallas att va på tjocken.Om Man tar en gravid kvinnas BMI så drar man av för "bebben" så dä så. Senas jag såg dig såg du Jätte fin ut jag tror inte att det har ändrat sig.Men jag har alltid hävdat att hälldre överviktig, än skitviktig så dä så

2010-06-28 @ 10:18:47
Postat av: Anna Frans Farbror Anders i Skåne

Till alla korkade kvinor som eventuelltläser din blogg Anna: Att vara gravid är inte att vara tjock även om det kallas att va på tjocken.Om Man tar en gravid kvinnas BMI så drar man av för "bebben" så dä så. Senas jag såg dig såg du Jätte fin ut jag tror inte att det har ändrat sig.Men jag har alltid hävdat att hälldre överviktig, än skitviktig så dä så

2010-06-28 @ 10:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0