Lite om Dubai

Vi har ju som bekant varit på semester i Dubai. Vi hälsade på Marcus och Linda som bott där sedan 2 år tillbaks.

Vi är riktigt nöjda med resan. Flygresan ner gick väldigt bra, ända tills vi kom fram till Dubai. Då visade det sig att våra väskor var kvar i Zürich där vi hade mellanlandat. Vi kände oss lite som Stig Helmer i Sällskapsresan när han blir av med sitt bagage. Vi fick också peka ut på en affisch hur våra väskor såg ut. Som plåster på såren fick vi lite stålar samt en varsin neccesär med lite småplock. Som tur var så hade jag packat ner min bikini i handbagaget och redan dagen efter så fick vi väskorna levererade hem till Marcus och Linda.

Varje dag spenderade vi vid Marcus och Lindas pool som finns i området där de bor. En bit därifrån låg en moské så flera gånger om dagen hörde vi böneutropen.

På kvällarna gick vi ut och käkade, besökte shoppingcenter eller grillade hemma hos M och L.

En dag bestämde vi oss för att besöka Souken (marknaden). Det gick så där med det. Vi (jag) klarade av att spendera 40 minuter utomhus utan pool eller AC. Sen höll jag på att avlida. Det var ju faktiskt runt 40 grader varje dag. Så det var bara att hoppa in i en taxi och åka till närmsta shoppingcenter med AC.

Vi spenderade även en heldag på Atlantis vattenpark. Det var jättehärligt. Jag flöt runt i en badring och njöt av svalkan.

De första dagarna i Dubai gick jag mest runt och gapade och sa ”Heeeerregud!!” Allting var så väldigt annorlunda, stort och maffigt. Bara att åka till ett hotell och stå i foajén var mäktigt. Så nu vet jag inte vad man ska besöka för stad för att bli imponerad igen. Men de har nog snart byggt något nytt galet i Dubai som man kan åka och titta på. För vi kommer säkert att åka dit igen. Men när det är lite svalare ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter som en härlig resa =)

2010-06-03 @ 22:47:19
Postat av: Annika

Låter helt underbart!



Kram

2010-06-04 @ 08:16:51
Postat av: Annelie

Verkar varit en jättebra resa!! Skulle va kul å se en sån annorlunda stad nån gång! Vi måste ta oss en promenix snart om du orkar, så ja får höra mer =) Trevlig helg

2010-06-04 @ 22:04:52
Postat av: Cilla

Du glömde skriva om att man inte fick pussas. Det tyckte jag var roligt fast även lite jobbigt. ;-)

2010-06-05 @ 06:48:03
URL: http://cillablixt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0