Vem f**n är Gino Vannelli?

I helgen har vi varit i Rättvik och hälsat på mormor och morfar. Vi var ganska många människor på plats så jag och Magnus fick hyra ett härbre (tror jag det kallas) hos grannen. Där var det mysigt och trivsamt. Bredvid vårt lilla hus hade vi hönsgård och en äng med får. Men de skötte sig bra och väckte oss inte allt för tidigt.

Fredagen bjöd på grillning hos mormor och morfar.

På lördagen låg vi vid den lilla privata stranden vid Siljan. Mamma och pappa var också med. Jag tyckte det var härligt men Magnus var omsvärmad av bromsar och andra flygfigurer. Att se pappa bada var väldigt komiskt. Jag minns inte att han var en sådan badkruka.

På kvällen bar det av till Dalhalla och Rhapsody in Rock. Det är verkligen häftigt på Dalhalla. Men Robban Wells show var väl si sådär. Några bra artister hade han med sig men de sjöng inte många låtar som man kände igen. Det var Wells favoriter vi fick höra och det var nog inte så många i publiken som delade hans musikintresse. En normal Svensson är ju lite mindre komplex än en yrkespianist. När Robban skulle välkomna en gäst fick man ganska så höga förväntningar. Det var en kille som hade vunnit en massa fina priser och som hade hållit på med musik sen 70-talet och jobbat med en massa stora artister. Ut på scenen kommer GINO VANNELLI! Que??? Who are you?? Det var ungefär så hela publiken reagerade. Jag googlade lite på karln idag och det finns faktiskt en som heter Gino och så här ser han ut. Frisyren är densamma idag som för 30 år sen.



Efter nästan 4 timmar på Dalhalla var showen slut. Å jag var också helt slut. Magen trivdes inte alls på trästolen som jag satt på. Tack å lov hade mormor och morfar med sig sittdynor. Men jag stod upp ganska så mycket. Även i går kände jag fortfarande av träsmaken.

På väg hem från Rättvik stannade vi till en kortis på IKEA. På fem minuter hade vi samlat på oss det vi skulle ha så då tyckte Magnus att det var dags att åka hem. Inköpslista hade vi skrivit också och då håller man sig till den, eller hur ;)

Kvällen spenderade vi på innegården med lite grillning samt skapandet av en mycket speciell playlist på Spotify. Den som vi tänkt ha på förlossningen. Trallvänliga sånger med mycket power. Om ni har något förslag på en bra värk-låt så får ni gärna skriva den i kommentarsfältet.


Kommentarer
Postat av: Johanna

BB-playlist, det var ju en kul idé :) Jag kommer inte på något bra förslag just nu, men jag ska fundera på saken.

2010-07-22 @ 18:43:28
Postat av: Systra

Voodoo People med Prodigy ;)

2010-07-23 @ 15:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0