Vägbeskrivningar - inte så lätta att följa

I måndags när jag var ledig så hade jag dejt med syrran på stan. Jessica skulle köpa en ny mobil så vi bestämde oss för att träffas på hennes gamla jobb (som säljer mobiltelefoner). Jag var först och tränade vid Lindhagen. Sen skulle jag ta mig därifrån till Kungsholmen. Det var ju bara att hoppa på blåa linjen från Stadshagen och åka till Rådhuset. Men sen hade jag noll koll på vart jag skulle. Så jag ringde syrran för lite guidning.
-  Du ska sitta långt fram i tåget, ring sen.

När tåget kom så satte jag mig långt BAK i tåget. Å tog självklart den uppgången. Sen ringde jag Jessica som sa att det var ju långt FRAM jag skulle sitta. Ok ok, jag fick vända.

När jag var vid rätt uppgång så ringde jag Jessica igen.
- Du ska gå höger. Sen är det bara att följa vägen så är du strax framme.

Jag gick vänster och SEN höger.
Tillslut, efter att ha gått i cirklar, kom jag fram till butiken. Ungefär 15 minuter senare än beräknat.

Det är något med mig och Kungsholmen som inte går ihop. Jag går alltid vilse!!!

Jag är mer en söderböna

Kommentarer
Postat av: Annelie

hahaha

2010-01-10 @ 14:05:59
Postat av: Johanna

Jag gör likadant, på söder. Vet aldrig var jag är eller hur jag kommer dit jag ska.

På kungsholmen hittar jag nog nästan överallt :)

2010-01-10 @ 15:26:27
URL: http://litenpumla.blogspot.com
Postat av: Cilla

Själv hittar jag inte någonstans i Stockholm ;)

2010-01-10 @ 19:41:45
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Systra

Du kom ju fram tillslut iaf :)

2010-01-10 @ 22:22:28
Postat av: Knappan

Ja det är inte alltid lätt med höger/vänster fram/bak. :-)

2010-01-11 @ 11:13:16
Postat av: Håkan

Det är något med kvinnor och lokalsinne



;-)

2010-01-11 @ 12:19:25
URL: http://blogg.passagen.se/whip_sucks

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0