Julhelgen

Vi har haft en jättebra julhelg.

På julafton hade vi bjudit in våra nära och kära. Vi körde knytkalas, mycket smidigt. Kalle fick en massa julklappar. Hans mormor "went bananas" när hon julshoppade :) Apropå bananer så fick Kalle testa lite efterrättspuré på julafton. Det smakade bra, mycket bättre än potatispuré så klart.

På juldagen tog vi det bara lugnt.

På annandagen tog vi en prommis ner till Lötsjön och matade fåglar. Shit va tungt det är att dra vagnen i snön. Jag pallar inte. Det må vara fint och mysigt med snö men den hindrar mig lite när jag vill komma ut.

På kvällen gick vi ombord på Birka Paradise för en julkryssning med mina föräldrar och morföräldrar. Mange hade lyckats ordna en lyxhytt åt oss så vi inledde med lite skumpa på hytten. Kalle verkade gilla hytten han med för det var speglar överallt, t.o.m i taket (vad det nu var bra för) så han kunde beundra sig själv. Vi käkade 3-rättes i a la carten och sen spelade vi på "banditer". Vid halv ett somnade vi i vår hytt till dunket från discot.

Efter kryssningen åkte vi direkt hem. Vi hade planerat in sushi-middag med Marcus och Linda som är hemma över julhelgen. Jag tror att jag nästan kan påstå att jag nu gillar sushi.

Jaa, det var den julhelgen. Julen 2010. Nu inväntar vi nyårsafton!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt...

Vad ska ni hitta på, på nyår?

Kram

2010-12-29 @ 09:54:35
Postat av: Knappan

Skön jul och kul kryss. God fortsättning å Gott Nytt 2011!

2010-12-29 @ 22:20:19
URL: http://knappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0