Snart är vardagen här

Fredagkväll - Knytet sover gott i sin säng. Han har sovit där 2 timmar nu. Sängen ser inte längre lika inbjudande ut. Den är nu fylld med lakan (för att göra sängen mindre) samt t-shirts och sjalar som doftar ma och pa. Det verkar funka. I alla fall ibland och när det är Magnus som nattar.

På måndag börjar Mange jobba igen. Det ska bli spännande att se hur jag lyckas få ihop vardagen på egen hand. Vi inleder det hela med en lugn dag på hemmafronten. Jag är lite orolig för att vårt hem kommer förfalla ännu mer och att jag förvandlas till en white trash morsa med flottigt hår.

Nu när det blir vardag ska vi försöka få till lite rutiner här hemma. Till en början gäller rutinerna kanske mest mig och Magnus. Vi måste få ordning på kosten och motionen. Jag ser såååå mycket fram emot att få börja träna igen, framförallt jogga. Jag tror att vi även kommer lyckas få till några Badmintonpass i Skogås på torsdagar. Kalle får helt enkelt följa med till hallen. Sen måste jag även lägga ner lite tid på styrketräning. Shit, va slapp man blir i skinnet efter en graviditet :D

Vi har varit på minisemester i Dalarna. Allt gick bra. Första natten bodde vi på hotell. Sen flyttade vi till Gamo´s lilla gäststuga i Rättvik. Det känns helt OK att åka iväg så länge vi har vårt egna krypin. Kalle har förmågan att prata och knorra sig igenom en hel natt. På vår lilla resa hann vi med ett restaurangbesök, ett cafébesök, en tripp till "Carl Larsson gården", grilla samt käka kräftor.

Igår var vi på besök i storstan och gick på museum. Vi åkte kommunalt dessutom. T-bana känns OK, men buss i rusningstrafik var mindre kul. Dessutom hann Kalle bli hungrig på bussen. Men överlag så var det en bra dag.

Nu har jag suttit framför datorn länge nog. Dags för lite te och TV-tittande.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Låter som en härlig semester. Det kommer nog kännas konstigt när M börjar jobba, men man vänjer sig ganska så snabbt. Det skulle vara kul att se er snart =) vi kan väl höras snart och bestämma en dejt... Sov gott kram

2010-08-28 @ 00:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0