v. 22

Igår övade Magnus på att läsa högt inför framtida sagostunder. Så han läste ur sin manliga gravidbok om vad som händer i magen under v 22 där vi nu befinner oss.

Bäbisen är 27 – 28 cm lång och väger 4hg. 4 HEKTOGRAM! Det är ju typ ingenting. På de måtten låter det ju mer som att man har mask i magen än en bäbis.  Eftersom jag nu gått över halva tiden så tänkte man ju att babyn skulle väga runt 1,5 - 2 kg. Men rent viktmässigt så har det alltså knappt börjat.

På sistone har min kropp sagt pang och jag har växt ur ytterliggare 15 plagg. Nu funkar det inte längre med gamla jeans med gummiband i midjan. Nu är det bara mammabyxor som gäller. Tack och lov har jag lyckats inhandla 2 par som jag kan varva med. Men det kvarstår fortfarande ett problem gällande jackor. Jag tog fram min midjekorta skinnjacka i torsdags. När jag stängde jackan så placerade den sig mitt på magen. Otroligt oläckert! Så skinnjackan kommer jag lägga undan tills nästa år. Bara att tänka om och se om man kan hitta något annat att klä sig i.

Det känns faktiskt lite läskigt när man inte riktigt hunnit med själv i den kroppsliga förvandlingen. Får lite av en chock varje gång man passerar en spegel. Men det är bara att vänja sig för större ska jag ju bli.


Kommentarer
Postat av: Anna W

Hi hi!! Men du ska vara glad att det är sommar när du är som störst,om man bortser från att det kan vara varmt och svettigt ;-) Själv hade jag stora problem med jacka när jag var gravid. Det slutade med att jag snodde en av Eriks. Men på slutet var även den tight så då hittade jag en gammal oformlig dunjacka som jag iaf fick igen och jag slapp frysa :)

2010-04-12 @ 15:49:55
Postat av: Johanna

Ja jackor är ett gissel när magen växer. Men snart är det sommar och då behöver vi inga jackor, jippie :)

2010-04-12 @ 16:35:43
URL: http://litenpumla.blogspot.com
Postat av: Annelie

Kan tänka mej de e svårt å hänga me sej själv =) Å känner ja dej rätt kommer du hitta en snygg gravidjacka!

2010-04-13 @ 08:03:41
Postat av: jonna

Måste få se dig snart igen!!!

2010-04-13 @ 08:35:28
URL: http://lillakruth.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hihih, du är söt du! Men som sagt, du kanske inte behöver någon jacka för nu ska det väl bara bli varmare och varmare. :-)

2010-04-13 @ 09:00:24
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Knappan

Haha oj vad det känns igen ;-) Jag får dock inte ens igen min skinnjacka :-o

Köpte en snygg kavaj häromveckan, lika snygg uppknäppt som knäppt, och ja.. just nu kan jag inte variera mig ;)

2010-04-13 @ 18:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0